Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag longerar min häst så lägger han bak örornen och ser allmänt sur ut. Han ser nästan ut att vilja kicka mig. Gör han detta för...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: attempt
·
H
Träning När bör man pansionera sin häst? När den inte längre tycker det är kul att komma ut o röra sig? Eller när den har åldern inne? Mitt...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: Migo
·
L
Träning Hur ser Era vindskydd ut. Tänkte bygga ett enkelt i hagen. Vilka mått bör man ha? Visa gärna lite foto på Era vindskydd. Vilka matrial...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Gisburne
·
G
Träning Jag står alltid upp när jag rider i backar med hästar. Jag har fått lära mig att man gör det lättare för hästens ryggmuskler att arbeta...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: hillevie
·
T
Träning Jag har ett problem som jag inte vet riktigt hur jag ska lösa. Jag är medryttare (är 26 år gammal) till en underbar häst och har varit...
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: Stolermeyer
·
P
Träning Min medryttarhäst har en superjobbig hagkompis som jag inte vet hur jag ska tackla..;) Hon är 3 år och väldigt nyfiken och...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Poetry_princess
·
D
Träning Vårat sto blir mycket lätt stressad när vi rider henne. Ett flertal halvhalter samt mycket serpentinbågar brukar få henne att slappna av...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: vickis-pajala
·
S
Träning funderar på att skaffa mig en medryttare till..men tror att detta kommer att strula till det lite för pållen? har en kille som rider...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: Emelie3
·
T
Träning Hej! Jag undrar en sak. Vissa skriver att de har markarbete med sin häst tex en dag i veckan. Kanske en dum fråga och möjligt att den...
Svar
5
· Visningar
1 424
Senast: Luff
·
D
Träning Join-up? Vad är det egentligen och vad gör man och hur gör man?:D
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Dresair
·
Träning Skit! Min häst stack idag, för första gången, helt oväntat. Vi var ute och skrittade och vände hemåt. Han ville till vänster jag till...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Lindon
·
Träning Vad gör man om man har en häst som är så fruktansvärt nerkärad i en annan häst att den blir fruktansvärt upprörd om den inte får vara...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: DeCloe
·
L
Träning tycker ni det går bra att rida med era hundar???? :rofl: :rofl:
2
Svar
30
· Visningar
2 137
Senast: MaRomer
·
B
Träning Jag tänkte bara fråga er om vad ni tror. Hur smarta är hästar? Våra ger mig hela tiden något nytt att tänka på, hur mycket förstår de...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 963
Senast: Bifrost+Athena
·
P
Träning Jag är ägare till ett grundridet 4 årigt halvblodssto. Hon är väldigt framåt och pigg och tycker det är kul att arbeta. Dock har vi...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: pinky
·
H
Träning jag rider två stycken halvblod som båda hade stått i 2 år innan jag började rida dom för några månader sen. jag har problem med båda...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: moonlightgarden
·
Träning Tänkte ta lite hjälp av alla er kloka och hästkunniga människor. Har ett stort arbete där jag ska beskriva utbildningsgången för...
Svar
2
· Visningar
1 092
Senast: Vili
·
Träning Har lagt ut en sån här tråd förr, men fick inget detaljerat svar. När jag ska hämta min häst i hagen, står han först och tittar på mig...
Svar
15
· Visningar
1 112
Senast: cristobal
·
Träning Som rubriken lyder - står din häst ensam eller med andra hästar i hagen? Varför/varför inte? För/nackdelar med de båda allternativen?
2
Svar
25
· Visningar
1 905
Senast: malinvz
·
C
Träning När är det bäst att börja med sdel och tränsvänjning?? I "mitt2 stall finns en jätte söt liten ponny som är född 2004. Jag undrar nu om...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Joggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama