M
mårran
Sv: Smarta hästar
Vad häftigt.
Vad häftigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är övertygad om det, men somliga säger att det bara är tillfälligheter...Tölva skrev:Också skumt..jag tror de vet vad de vill ibland...
Sirisiri skrev:Jag hade en foderhäst för länge sedan. Två ggr var vi iväg till ridskolan för 2-dagarskurs. Han var ganska svårlastad, tog ca 20-30 min att få in honom.
Båda gångerna blev han halt under kursens första dag. Naturligtvis avbröt jag kursen och lastade honom och åkte hem. Båda gångerna gick han in i transporten på 5 min och var INTE det minsta halt vid hemsomsten. Lite skumt...
LionQueen skrev:Jag tycker hästar verkar dumma i huvudet.
Någon som vill ge mig kritik? ^^
Stopek skrev:Hästar låtsas aldrig vara halta.
Hälsning Maja
Tölva skrev:Vad jag inte förstår, är hur flocken kan veta, vilka dagar det är dags för specialtillskott, som utdelas på fasta udda dagar, eftersom veckan har sju dagar, så jag inte kan ge varannan dag.
De bara VET vilka dagar det är, och står och sparkar på stalldörren, för det är ju så GOTT...
De får det på vanliga kraftfodertiden, och ingenting i rutinerna kan avslöja att det är just det som är pågång...
Ginne skrev:Jag tror att oftast när hästar verkar kunna "räkna ut" saker och ting så beror det på att de läser vårt kroppsspråk så mycket bättre än oss. Precis som att hundar vet när de ska få följa med ut och inte. Samtidigt som de lär sig tider och andra rutiner snabbt.