Vad ska vi göra med en SHETTIS ??

Sv: Vad ska vi göra med en SHETTIS ??

okej.
Knut - Den jag håller på med vid namn : Jeffy/Jeffe ÄLSKAR att gå ut, han trippar fram hela tiden, man måset bromsa han hela tiden.

När jag har kompisar med mig till stallet brukar vi ägna till åt våran shettis. Det kan vara allt ifrån longering, skogspromenader då en leder henne och sedan andra skrittar på en av pållarna, körning till löshoppning. Hon uppskattar att man lägger ner tid på henne, eftersom hon lätt försvinner bland de stora pållarna och glöms bort...:crazy:

Även shettisar som går som sällskap ska ha motion. Jättebra att ni tar tag i det! Jag red en shettishingst som liten men blev med tiden en aning för lång ;) Så jag körde honom mkt, gick promenader, löshoppade, cirkuskonster, simmade på sommaren och tömkörde. Han blev nästan som en hund till slut :)

Idrus skrev:
Hejsan!

Ja, okej Monny :)
Men det är så att det är en till sak också, det är en shettis HINGST, den är ju inte en stor häst, men eftersom han e hingst, ska man tänka på nått ?? annars brukar jag hålla på med en stor hingst (shagya-arab) men en shettis hingst har jag aldrig gjort nå med, e dom som "vanliga" hingstar ?

Shettisar ser små ut men är som bekant väldigt starka, envisa och påhittiga så man får vara ganska vaksam. Nr jag leder har jag t.ex alltid hingstkedja.

löshoppning, tömkörning, cirkuskonster, promenader, longering :D
fast som många innan skrivit: tänk på att inte rivstarta.

Okeej ;D
Snart far jag till Jeffy gubben :rofl:

Hälsar från er ;)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: Cs218
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama