Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eiche skrev:Hej! Jag skulle vilja höra era åsikter om använding av hjälm!
Varför rider man utan hjälm?
axel skrev:För att man är korkad Man tror att man inte ska ramla av o att man är odödlig.
Det är inte kul om man har ridit en häst o sen ska rida fler.Hur många hjälmar måstae man ha?
När man är vuxen är man medveten om risken.
Jag har alltid hjälm när jag rider min yngre, STORA häst.
Men inte alltid på min äldre som jag tycker mig känna efter 14 år.
Troligtvis för att man inte har något innanför pannbenet som är värt att skydda. :smirk:Eiche skrev:Hej! Jag skulle vilja höra era åsikter om använding av hjälm!
Varför rider man utan hjälm?
mirage_ skrev:*Varför använder man inte cykelhjälm?
-Därför att man kan cykla, till och med utan att hålla i styret!
*Du är bra på att cykla ja, men hur vet du att föraren i bilen du möter längre fram inte är oerfaren, full eller kommer fram i en dold korsning?
*Varför använder man inte ridhjälm?
-Därför att jag kan rida, jag har världens balans och litar till 100% på hästen.
*Du är bra på att rida ja, men hur vet du att det inte kommer en bil/ett djur bakom nästa hörn? Alla hästar kan bli rädda.
Lillan_tuff skrev:
Så sant så sant!!! Jag rider med min hjälm, oavsett väderlek och häst. Jag vill inte heller sitta upp utan min säkerhetsväst.
En bekant till mig blev påkörd när hon var ute och red. Jag vet inte hur mkt hjälmen skyddade henne men man inser hur lätt det kan ske en olycka.
Och i ridhuset är man inte mer säker, här hos oss har det rasat snö från taket i flera veckor och det kan skrämma den snällaste hästen.
//Lillan
mirage_ skrev:Hjälm och väst ska det vara Till och med varma sommardagar. Det finns ju dusch lixx