"Rumsren" häst??

Sv: "Rumsren" häst??

Angående att lära hästen att bara kissa/bajsa på kommando, eller ute; det blir ju som med en hund, man får istället ansvaret att se till att djuret kommer ut tillräckligt ofta, annars kan de få diverse besvär. Då får man också tänka på att hästar äter hela tiden, och bajsar också oftare (än t.ex hund).

Sv: "Rumsren" häst??

Hej! Min fölunge grisade ner våldsamt i boxen i början, det var bajspluttar överallt. Eftersom det inte gick att mocka helt rent la jag den gamla, lite grisiga halmen längst bak och fyllde på med nytt längst fram i boxen. Han har bajat mer och mer där bak, och nu på sista tiden har jag lämnat ca 50 cm tomt golv längst bak. Och se på sjutton, nu ligger alla högarna i en rad på cementen. Himla duktig liten häst!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: tessan.g
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar