Sv: Hjälp, min häst vill inte komma in.
Jag vill se den person som kommer å jagar mina hästar i mna hagar.
Finns det ngn med superkondis och då i högt löptempo??
Välkommen å jaga hästar hos mig,de har bara 3,5 ha mkt kuperad hage... *sss*
Det är sällan ett sånt problem dyker upp i små hagar då hagarna brukar bli rätt trista redan efter ett par timmar å då vill hästarna gärna komma å få bli aktiverade.
Mina har fått stanna ute en natt då och då,jag jagar inte,å hämtar inte heller,de ska komma på vissling.
Efter 2 utenätter i vintras så kommer de så snällt i full galopp när jag visslar.De vill ju åtminstone ha sin mat som ligger inne å väntar.
Tassetass skrev:Nog har du råd att missa ridningen en eller två gånger, hästen måste ju ha vilodag någon dag.
murt: Det där funkar om hagen är väldigt liten och om hästen är hyfsat ranglåg. Är det en stor hage kan hästen springa bort och hinna beta, rulla sig och skita innan du hunnit tvärsöver hagen. Är det en ranghög häst finns det dessutom risk att du åker på däng tillbaka. Enskilda övningar kan aldrig ge en ledarskapet och att på det sätt du beskriver trötta ut hästen gör inte mer än att det döljer symtomen för problemet, nämligen att hästen tycker att du är en astrist prick.
Jag vill se den person som kommer å jagar mina hästar i mna hagar.
Finns det ngn med superkondis och då i högt löptempo??
Välkommen å jaga hästar hos mig,de har bara 3,5 ha mkt kuperad hage... *sss*
Det är sällan ett sånt problem dyker upp i små hagar då hagarna brukar bli rätt trista redan efter ett par timmar å då vill hästarna gärna komma å få bli aktiverade.
Mina har fått stanna ute en natt då och då,jag jagar inte,å hämtar inte heller,de ska komma på vissling.
Efter 2 utenätter i vintras så kommer de så snällt i full galopp när jag visslar.De vill ju åtminstone ha sin mat som ligger inne å väntar.