Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ha en 4 åring som jag håller på att rida in.. och nu under vinten ha han fått vila lite för det ha varit så halt och massa snö.... och...
Svar
18
· Visningar
1 045
Senast: saffran
·
Träning när börja ni ta av era hästar täckena ...??? ta ni av helt och hållet eller ha tunare täcke på dom först..???
2
Svar
25
· Visningar
2 054
Senast: Megs
·
A
Träning Hej! Min häst klarar inte av att vara utan andra hästar. Om man t.ex. tar in honom i stallet och inga andra hästar är inne börjar han...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Elisha
·
A
Träning Jag ska nu för första gången prova på att hyra ponny under ganska lång period, och jag tittar nu för fullt på en massa ponnys. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: idolagnes
·
Träning det e så här att tjejen jag dela stall med , ha fått för sig att ytter dörren ska vara öppen om natten .. och då e allt öppet ...
2
Svar
29
· Visningar
2 248
Senast: zazza girl
·
Träning Har problem med mitt 9 månaders sto, när jag ska leda henne ut till hagen stannar hon precis utanför stalldörren och vill inte gå ett...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: monell
·
Träning Har ett problem med mitt 9 månaders sto, när hon ska gå ut i hagen stannar hon precis utanför stalldörren och vill inte gå längre...
Svar
6
· Visningar
891
Senast: monell
·
Träning Jag har aldrig longerat i hela mitt liv men vill väldigt gärna lära mig hur man gör. Har läst i många trådar om det och har förstått hur...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: Koppen
·
Träning Min häst går för tilllfälet kanpp att rida ut på, hon blir så het och stressd på hem vägen att hon i princiip står på stället och...
2
Svar
24
· Visningar
1 903
Senast: Nordisar ruels
·
B
Träning vad ska jag göra med skänklarna när jag svänger i t ex en volt? Läser i "Ridskolan 2" att innerskänkeln ska ligga stadigt på plats och...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Hippen
·
J
Träning Har en tant som är (eller kan vara) väldigt svår att fånga i hagen. En gång tog det nog en och en halv timma :eek: Även hagkompisen är...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Alazan
·
Träning Eftersom jag har en häst som gillar att fibbla med munnen och redan nu "apporterar" koner i ridhuset så har jag funderat på att börja...
Svar
12
· Visningar
3 857
Senast: Typen
·
O
Träning Jag har ett ganska, eller rättare sagt väldigt stort problem med min häst. Jag har haft henne i ett år och hon har alltid varit...
Svar
16
· Visningar
1 334
Senast: mårran
·
G
Träning Ska man klippa innan när sommarpälsen är på väg eller när den fallit ?:confused:
Svar
8
· Visningar
897
Senast: Zandrizzz
·
J
Träning Hej alla kunniga, Det är så här att vi har köpt en ny ponny förra vecka. Enligt f.d. ägarna var ponnyn mycket lätt att hantera och...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Andrea_med_A
·
D
Träning Hejsan. Jag har en 3 årig basjkir som jag hade tänkt att börja rida på lite smått i sommar. Jag skulle gärna villja ha lite tips. (om...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Fille
·
Träning Med utbilda menar jag longering, tömkörning, löshoppning, öppnor och slutor från marken mm mm, samt användning av ev. hjälptyglar...
Svar
7
· Visningar
3 534
Senast: UnderIce
·
H
Träning Någon som har erfarenheter? Ös på med info isåfall! :D Hur har ni gått tillväga i början, vad bör man tänka på osv osv osv...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Fille
·
C
Träning När man rider gör ibland hösten något extra bra, hur ska man då belöna på bra sätt för att få den att förstå att det där va...
2
Svar
25
· Visningar
2 261
P
Träning Hej När jag rider på mitt varmblod, som inte kan så mycket mer än skritt och trav, så efter en stund börjar hon klappra med tänderna...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama