Går inte att rida ut på...

Sv: Går inte att rida ut på...

TheHunted1 skrev:
Då börjar hon trava eller galoppera...

Det gör min också.:D Då kortar jag tygeln och pratar med henne, tar ner henne i skritt och ger lång tygel igen.
Upprepa detta tjugoåtta gånger eller så, så skrittar hästen lugnt resten av vägen.

Immer

Har faktiskt märkt att om jag har kort tygel och jobbar henne så brukar det funka någorlunda bra men ibland så bara flippar hon och blir galen

Dalsland skrev:
Om du vågar så passa på när det är lite trafik och du har medhjälpare som kan stoppa eventuerlla bilar om det blir problem:

Skritta förbi stallet och ta dej en tur till....:idea:

Många hästar stressar på vägen hem. Skitjobbigt! Men med lite tålamod kan man få bort det värsta bråkandet i alla fall när hästen märker att den inte alltid får gå in i stallet.
:)

Tycker att det låter som bra tips, men vad skulle det göra för skillnad ifall där var trafik? :confused:

FridaW skrev:
vad skulle det göra för skillnad ifall där var trafik? :confused:

Att det kommer bilar som inte tar hänsyn att hästen står på bakbenen på vägen eller att hon nästan kastar sig in i bilen för hon blir så stressad att hon märker inte omgivningen:crazy:

Min häst har varit precis likadan, men nordsvensk... ganska mycket kraft att få stopp på, vad som har funkat för mig är att på hemvägen så fort han börjar stressa så ställer jag honom åt olika håll, det behöver inte vara mycket bara så att det blir lite jobbigt. ökar han ändå takten lägger jag en volt.

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 601
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 103
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar