Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag använder väldigt lite rösthjälper UTOM vid beröm. Då är det desto mer röst! Jag sparar på rösthjälper för jag vill kunna använda det som extra "push" när det väl behövs i arbetet. Lägger jag på en liten smackning vid arbete talar jag idag om för hästen att den ska engagera sig lite till, men jag använder den mycket sparsamt. Hör ofta ryttare som smackar i tid och otid, vilket gör att hästen slår dövörat till. Uppmärksamhet och elektrisitet vill jag ha i min häst. Sen är det ju självklart olika hur man gör beroende på vilken individ man har!cristobal skrev:En liten fundering bara. Där jag rider för ridlärare är det nästan ingen som använder rösthjälper, och ingen som berömmer hästen med rösten. Känns lite konstigt, för hemma "pratar" jag mycket med min egen häst.
Använder du rösthjälper, tex vid ryggning. Märkte idag då jag tömkörde en stund att hon backade direkt jagsa "back" till henne, behövde inte göra mer än så, och det kändes fint. Inget riv o slit, bara lugnt "back"...