utbildning på 7 åring

Sv: utbildning på 7 åring

nå det måste ju ha ändrats iaf EN gång, eftersom att rekko faktiskt fick sitt föl när hon stog på trf :D

doleron skrev:
nå det måste ju ha ändrats iaf EN gång, eftersom att rekko faktiskt fick sitt föl när hon stog på trf :D

men det måsta ha varit ett bra tag sedan
då var det andra som satt i styrelsen

Jodå, visst har man fått ha både föl o hingstar på TRF. Men det vet vi ju alla hur det gick med :smirk:

ha ha.
men det har väl aldrig stått en hingst på trf? den enda jag kan komma på är sture och han knipsades ju så fort han vad gammal nog...

....vilka dressyrtränare finns på finska sidan? hmmmm Kan ni finska då eller kan dom svenska, engelska...hur gör ni.
ålle är bra....Men eftersom jag har hingst så får jag inte komma till TRf.....Trist.... jag skulle vilja få upp lite andra instruktörer.....en duktig som jag vet är från piteå. EVA H....ev blir det aktuellt strax föra midsommar....hoppas och håller tummarna på att vi får nog många ekipage..;)

Jag vet inga på finska sidan. Vet tyvärr inga duktiga i sverige heller, norrbotten alltså. :(

Kan ju hända att du får vara med på kurs även om du har en hingst, kan ju vara värt att kollas upp iaf!:)

Vart ska denna Eva komma upp? G-vare?

Piteå...hon är bra...dom i g-vare tar upp henne med jämna mellanrum...Nej hon kommer ev. till våra breddgrader...Till g-vare brukar jag vara på dressyrkurs...Jo jag skulle även få komma till TRF MEN inte in i stallet...Utan lasta av och direkt in i ridhuset...hmmm

Har du pratat med styrelsen eller personalen om det? Jag menar, om du får vara i ridhuset så spelar det väl ingen roll om du kommer in i stallet eller inte. i en box kan han ju inte lyckas betäcka ngn, det är ju stlrre chans för det om du är med honom i ridhuset! Om det nu är det dom är rädd för...

Jag var dit en gång när jag nyköpt honom...då pratade jag med en som jobbade där... Jag tror denna regel var till för säkerheten på¨stallet, när barn vistas där ....

jjeg skrev:
....vilka dressyrtränare finns på finska sidan? hmmmm Kan ni finska då eller kan dom svenska, engelska...hur gör ni.
ålle är bra....Men eftersom jag har hingst så får jag inte komma till TRf.....Trist.... jag skulle vilja få upp lite andra instruktörer.....en duktig som jag vet är från piteå. EVA H....ev blir det aktuellt strax föra midsommar....hoppas och håller tummarna på att vi får nog många ekipage..;)

kommer denna eva då till gve eller vart skulle va kul och vara med:confused:

hon kommer till gällivare med jämna mellanrum MEN jag tror hon är fullbokad där ..

ja just det. dom hade jag helt glömt bort. men major och ratata var ju så små så dom räknas ju inte:D

vickis-pajala skrev:
ja kära ni
nu ska ni få hjälpa mig lite kring detta med unghästar
jag har alltså tänkt köpa en tyskhäst ett hannoveranarsto
hon är 7 år men haft föl som 5 åring och är förhoppningsvis MIN nya pärla :love:
men nu behöver jag lite tips och råd av er
HUR jag fortsätter att utbildar henne gärna någon tipstråd
eller en super bra länk

Hon är redan utbildad LA:2an i dressyr hopp vet jag inte
men kan nog gå en clearraund med säkerhet på 80-90cm

nu vet ju inte jag om LA i tyskland är likadant som i sverige
men detta är vad hon ENLIGT ägaren kan
grundutbildad
skritt
trav och
galopp
förvänd galopp men är inte befäst
och sedan då
skänkelvikning

jag har tänkt ta hjälp av tränare i gång i månaden och självklart mina instruktörer

hon är mycket NH tränad och det är något jag kommer att fortsätta med

ja som sagt
skriv och berätta
ge tips och råd
:love:

Intressant häst, har också ett sto, 8 år, är också tysk, oldenburgermärk, men har även hannoveranare, hollsteiner och fullblod i sig. Vad är de för stam på din? :D

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: LuckyMe
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 846
Senast: Grana
·
Träning Hej! Jag har en 6årig korsnings häst (halvblod/welsh/tinker) med mycket energi. Vi försöker träna dressyr en gång i veckan för...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama