vad tycker ni om denna hästen kroppsmäsigt???

Sv: vad tycker ni om denna hästen kroppsmäsigt???

du kan inte ha varit med om mycket här i världen, om du tycker det är nåt att bli upprörd över.
Hästar är ju inte förlamade stackare bara för att de inte rids varje dag...

zazza girl skrev:
ja jag ha fått lov av henne....
hästen ha gått typ en gång i veckan hela vinten .. och mär det va snö så gick han inte alls...
och i går när jag kom till stallet så hoppade hon med han ... därför tycker jag synd om hästen ... han ha inte musklerna för att hoppa ...

Säg det till henne då istället för att lipa/skitsnacka här.
Skönt att veta att vi har en expert bland oss, skall lägga det på minnet.:angel:

nä.. jag e inte upprord .. bara besviken på henne .. för hon säger att hon e så mån om sin häst... men det kan man inte vara om man gör så...

zazza girl skrev:
jag lipa inte och skitsnack???
vadå skitsnack???

Läs dina egna inlägg så borde du begripa vad jag menar.

*kl*

Att hästen har fått gå med täcke och nu helt plötsligt är utan gör inget (såvida den inte har problem med ryggen).
Det är så gott som vår.

Att lägga ut bilder på någon annans häst och säga att den har lite muskler är ganska taskigt, även om du får lägga ut bilder på hästen tvivlar jag på att ägaren gett sitt tillstånd till att du får gnälla på musklerna eller utseende.

Jag skulle personligen bli mycket ledsen om någon skrev något sådant om mina hästar.

Att klaga över folks stavning (inte trådskaparen) är ganska lågt...
Vi vet inte om personen som sitter bakom tangentbordet har ont i musklerna och inte ids rättstava (mitt fall) eller har dyslexi, inte har svenska som modersmål eller helt enkelt bara missar att de stavat fel...

Att hoppa på folk och bli arg det första man gör (utan att själv blivit påhoppad) när man skriver i en tråd är ganska onödigt och skapar bara konflikter.
Vill ni bestrida det han eller hon säger, försök finna konstrultiv kritk.

Chilla.
Genom att hoppa på och vara aggresiv på folk för att de hoppar på folk skapar bara negativa debatter.

tack så mycket....

jag ska ta bättre bilder på han så se ni nog bättre....
för jag kan hålla med att dom här bilderna är dåliga....
och jag ha fått lov av ägaren.. och inte bara det att jag skriver så här med , är att jag ha ägt han en gång i tiden ....

Jag kan förstå att du skulle vilja att han sköttes bättre,reds mer etc om det är som du säger...och att det är extra svårt när du en gång har ägt hästen....

MEN DU KAN INTE GÖRA MYCKET ÅT DET. Jag vet inte hur många gånger jag har sett ungefär samma sak - "bättre eller sämre". Det finns ungefär lika många sätt att ta hand om sin häst som det finns hästägare...och vissa kan man inte alls förstå...

Det är nog bara att konstatera att du inte skulle ta hand om hästen på dettta sätt, eventuellt påpeka det på ett snällt sätt för ägaren och sedan tyvärr skita i det. För någon form av vanvård är det inte...Alternativt köper du tillbaka hästen om ägaren är villig att sälja...

Annars är det bara att acceptera. Du kommer att göra dig mer ovän med din omgivning och kanske till och med få den här hästens ägare att bli negativ och göra tvärtemot dina råd "bara för att" om du fortsätter tjata...När du väl har sålt kan du inte längre behålla kontrollen. Vad skulle du tycka om din gamla hästs ägare kom och klagade på det du gjorde med hästen, att den hade det mycket bättre tidigare etc? Jag skulle troligtvis bli förbannad och be denna dra dit pepparn växer...särskilt om det inte gjordes på ett fint sätt...

Hur folk sköter sina djur är ett väldigt känsligt ämne....

Senast ändrad:

jo det ha du rätt i .. och jag ha inte lust eller intresse av att köpa tillbaka han....
bråka ha vi redan i stallet .. och mera kommer det att bli....
för hon som ha han nu e en lite bitch......

Äh, det var ett jädra gnäll!

Den ser ut som vilken brun travare som helst. Och om den bara går någon gång ibland så är det väll inte så lustigt att den är omusklad.
Om du nu anser att den inte är musklad för att hoppa så säg det till henne, vi kan inte göra något åt det.

Är hästens ägare Verkligen medveten att du lagt ut bilder på hästen på ett forum och ber om att få synpunkter, som stödjer din egen teori om att hästen (enligt dig) inte är i bästa skick?

(Och ja jag vet att du skrev att du fått lov av henne, men jag tycker det verkar väldigt märkligt...)

Är det inte bättre att prata med ägaren om vad du tycker och tänker, man behöver inte säga allt på ett elakt och ofint sätt, utan bara försiktigt ställa frågan:
-Är det verkligen bra att hoppa om hästen har stått så länge?
Du kan ju förklara hur du tycker om igångsättning efter vila och lyssna på vad hon anser om det.

Kan säga att jag skulle bli rätt så ledsen och arg om nån la ut bilder på mina hästar på det sättat som du gjort. (låter nästan som att du vill att folk ska tycka att den är omusklad osv...)

Tycker att folk kan vara ärliga nog mot varandra och säga vad dom tycker om nåns hästar till dens ägare, för vad hjälper det ägaren/hästar genom att ge kritken här?:smirk:

Kan fatta att du bryr dig mkt om denna häst eftersom du ägt han. Men enligt mig så ser han fin ut, lagomt hull och normalt med muskler. Ser även pigg och glad ut, något oborstad men vilken häst är inte skitig på våren?;)

Hmm.. Jag känner en tjej som hade en häst som bara fick stå ute i hagen varje dag typ.. Ca 1 gång i månaden (ibland varannan) så red hon å då galopperade hon i full galopp hela tiden å så vilket jag tycker är taskit, har läst att dom tappar ganska mkt muskler efter 1månad å sen när dom stått så mkt ska man ju ta dt lungt först.. lr hur ??

zazza girl skrev:
nä.. jag e inte upprord .. bara besviken på henne .. för hon säger att hon e så mån om sin häst... men det kan man inte vara om man gör så...

1. Det är inte synd om en hästa bara för att den går en gång i veckan när det är vinter.

2. Är hästen pigg när man hoppar den och tycker det är kul är det ingen fara med den. Du borde mer vara orolig om hon slår den över hindrerna och den svettas som en säl på solsemester.

3. Så länge hästen inte fryser eller ser ut att lida av att se ut som den gör ska du nog inte uttala dig om den.

Av det jag kan se tycker jag den ser fin ut. Glad i blicken rund rumpa och bra hull.

Tänk på att en travare ska ha en annan typ av muskler "springa fort muskler" inte "bära upp muskler" och om den tidigare tränats i trav har den fått den första typen från början om den sen inte riden så mycket kanske den inte hunnit utveckla "bära upp muskler" än.

En häst med "springa fort muskler" ser i mina ögon (ridmänniska) ut som att de inte har mycket muskler men det är för att de musklerna är mer slimmade inte "belgian blue" typen som "bära upp musklerna" är.

Jag måste oxå poängtera min ställning när det gäller att lägga ut bilder på hästar som inte är ens egna:
Jag hoppas verkligen verkligen att du har ägarens samtycke.

Skulle någon lägga ut bilder på dina hästar och mena att du missköter dem, vad skulle du tycka då? Jag vet att jag skulle bli sårad och arg; vansinnig faktiskt och det skulle inte hjälpa upp stämningen i stallet direkt.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästnäringens Representationsråd (HRR) presenterar nu en uppdaterad version av den gemensamma värdegrunden för hästhållning, träning och...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama