Häst som häääänger

Sv: Häst som häääänger

Ledtråd: Hästen är röd och du har ridit den :angel:

Rätt gissat :) Anette rider ju Nessie nån dag i veckan så då har jag fått låna den röda för att kunna göra dem sällskap plus att förhoppningen tycks vara att jag ska kunna göra nån nytta på henne, fast det börjar jag bli tveksam till...

Men jisses!! Jag red ju rödingen för Eva, och då var den inte så!!! Men så red vi (*hrrm, harkel.. försökte!!) en hel del skolor.. (med anledning av vad du skrev om reaktionen på öppna) Visst var det väl en del i handen om jag tänker efter, men inte såååå (fast det var ju ett tag sedan) en ganska trevlig häst vad jag minns! Dock red vi en hel del sluta faktiskt då nu när jag fräschar upp minnet. Minns att hennes galopp blev riktigt trevlig då.

Vad har hänt!?!? Kanske matte ska kolla upp henne också om inte det redan är gjort.. Men ska ngn få till henne så är det du!

Ett STORT lycka till!!! :bow:

Så Eva-medicinen funkar på henne, det låter bra! Det är väl den jag har tänkt prova :) Om jag inte räknat fel så rids hon av 5 olika ryttare nu, så små problem blir ju lätt större då...
Tackar ödmjukast för såna komplimanger :bow:

nässla skrev:
Men en grästygel lär ju hästen kunna hänga ännu mer i? Visserligen skulle det ju avlasta ryttaren, men då ger man ju bara hästen nåt annat att hänga i (plus att det skulle kännas oerhört fånigt att rida med nåt dylikt :o )

Jo, så är det ju, men tänkte mer på att när du galopperade sa du att han/hon drog ner huvudet i marken och då kan du ju ha grästygeln precis när du ska galoppera och ta bort den sen, min kompis använder den tekniken.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 399
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 897
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar