Träna i ridhus/paddock

Sv: Träna i ridhus/paddock

Jag har inte tillgång till ridhus.

Jag klistrar in en bit som jag skrev i en annan tråd:
"Att vi tråkar ut hästarna tycker jag inte bara gäller islandshästar. Varför läser man i så många annonser och hör så många hästägare som säger att deras hästar inte gillar att gå på banan? Det kan väl knappast vara en nedärv egenskap :p
Vi harvar för mycket.
Det SKA hända något nytt hela tiden och det ska vara spännande och roligt att arbeta.
/.../
Min häst tycker att det är lattjo på banan. Inte för att vi är där särskilt ofta men det händer. För det mesta löslongerar jag honom ihop med andra hästar eller löshoppar honom."

Rider på banan gör jag kanske 1 gång var annan eller var tredje vecka. Däremot ser jag till att ta vara på vad naturen bjuder, rider dressyr mellan stock och sten eller på fält. Hoppar någon stock etc.
Brukar alltid ta Ulla H som exempel, hon har aldrig haft tillgång till ridhus och se vilka duktiga och FRISKA hästar hon fått fram. :) :)

My Beauty skrev:
Hur ofta rider ni i ridhus/paddock och tränar med eller utan tränare.

Själv sitter jag nog 3-4 dagar i veckan och tycker att det är helt okej.

Skulle nu vilja veta hur ofta ni sitter och trimmar era hästar?:bump:

Jag brukar rida dressyr 4 ggr i veckan ungefär, ibland 5. Men ofta efter ett dressyrpass brukar jag rida ut ca. ½ timme. Så Jag rider ungefär ut 2 hela pass i veckan, oftast 1 ½ timme, ibland mer eller mindre. Och så rider jag ut kanske 3 ggr i veckan efter dressyrpass.

Jag rider för tränare 1 gång i vecka och så brukar jag träna själv i ridhuset 1- 2 gånger i veckan och ibland rider även medryttaren i ridhuset. Jag försöker att hålla träningen i ridhuset/på ridbanan till max 3 dagar/vecka om det nu inte är jätte dåligt väder eller att jag måste vara i stallet sent på kvällen för då kan det bli betydligt mera. Men normala veckor så rider jag 2ggr i ridhuset och medryttaren 1 gång i ridhuset.

Senast ändrad av en moderator:

Rider i ridhuset 1-2 ggr per vecka. Tränar för tränare ca varannan vecka. Jag tränar mest utomhus med min häst.

1 gång i veckan är det hoppträning i ridhus för tränare.
Sen rider jag hemma i paddocken en 1-2 ggr under veckan (en hoppning
en dressyr)
Resten av dagarna rider jag ut, mycket roligare och mer stimulerande för hästen
än att harva runt i paddocken :D

Senast ändrad:

Jag rider aldrig i ridhus eftersom det inte finns nåt i närheten.
Går alldeles utmärkt att trimma hästen i skogen.

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 198
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama