Sv: går över frambommen i transporten
Du behöver inte vara så aggressiv.
Att det är olagligt kan du inte ifrågasätta. Tänk om alla trafikanter skulle resonera som du.
Jag såg att du band dina i 2 grimmskaft fastsatta högt upp.
Ja då är det klart att de kan ta sig över.
Åker o tränar 6-8 ggr i v. och tävlar frekvent.
Jag har haft två incidenter men dock inga skador.
Jag fick en gång ringa 112 till brandkåren, för att hästen hade ramlat i släpet och låg under bommen och för långt fram för att den skulle komma upp.
Jag hade då bundit den i bommen och hästen måste ha stått med huvudet under bommen när jag var tvungen att nödbromsa o föll då..
Körde för 14 år sen en fölunge som klättrade över bommen efter bara några minuters körning. Den kom inte ner för att den satt fast.
Knäppte lös den o stängde främre dörren fort som
Öppnade istället den övre luckan bak och då tänkte den bakåt istället o tog sig ner. Har efter det stått stilla till dags dato.
Man lär sig av sina misstag, men det kan vara bra o istället få lära sig av andras erfarenheter.
Det är därför som jag är skeptisk till att lära hästarna att man kan gå igenom( Framurlastning) släpet.
Det är av den erfarenheten som jag nu i 20 års tid har ett permanent fastsatt grimmskaft långt ner på den främre väggen
Har oxå insett vikten av att ha en välhanterad häst, som både respekterar o litar på mig.
Jag tränar alltid mina unghästar innan vi ska åka. Sen åker vi på kortare turer i början. Unghästar behöver lära sig hur de ska balansera sig vid färd.
Min kompis tycker att de är fjärrstyrda.
Alla mina hästar har gått in själva o sen stått som ljus, såvida jag inte åkt lite för fort in i en kurva.
Den yngre var med när jag blev påkörd,så att den främre axeln gick åt skogen. Det välte inte som tur var.
Jag var då själv(som vanligt), men lastade ut den i mörkret och fick vänta på ett annat släp så jag kunde fortsätta hem.
Hade med mig pannlampa, extratäcken med reflexer o väst till mig
Inga problem med lastning/körning efter det heller.
Mvh / Axel