Sv: går över frambommen i transporten
den hästen jag skrivit om va mkt. tansportvan, lättlastad och stod som ett ljus.
efter den olyckan har jag blivit väldigt orolig för att köra 2 samtidigt, om en av dom "hoppar" blir det ju riktigt jobbigt.
det va ju krångligt nog att få ut henne, fast hon stod själv.
(resten är inte menat som svar till dig
)
det är ju det att man vet aldrig vad som kan hända, oftast går det ju bra(har inte haft några större problem på 30 år)
men är olyckan/oturen framme, så vad gör man
jag har fortfarande svårt att förstå hur denna stora häst kunde få plats (komma över) på det "lilla" utrymme fram, tyvärr såg jag hur hon gjorde, (hur lätt det gick, andra gången hade vi halm framför så hon kunde inte slå runt igen. men hon välte när hon "hoppade" ner)
därför blir jag så upprörd när folk säger att det inte går, om hästen är "kort" bunden. jag trodde inte heller det, men den märren bevisade motsatsen. nu är man lite mer "ödmjuk":smirk:
så det tar nog lång tid innan jag vågar transportera häst, utan att ha någon med mig.
det ligger och "gnager" i bakhuvet varje gång vi lastar.
sen tog utredningarna ett helt år, och många resor med massor av nya problem.(vet. fick komma och droga henne vid varje resa, inte så kul att köra en häst som är drogad med domesedan. men det gick inte annars.)alla skador visar ju sig inte med en gång. hon fick allvarliga kotförskjutningar, som bla. påverkade balansen i bakdelen.
det är ju sånt som man tror "aldrig händer mig" för dom(alla andra) måste ha burit sig dumt åt...........(måste nog medge att jag tänkt så förut oxå)
denna häst va ju lättlastad, snäll att köra, van o.s.v. det är ju inte då man "räknar" med att något ska hända...
hade hon varit ovan eller "bråkig" hade vi haft halm framför, det har vi jämt om hästen är "osäker".