Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Låter lovande va? :angel: Men det är exakt vad jag ska göra på söndag. Så ge mig tonvis med tips om hur jag ska få hästskrället...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Mirre
·
R
Träning Hejsan! jag har lite funderingar kring igångsättningen av min häst. Det är nämligen så att han har haft kotleds och hovledsinflammation...
Svar
5
· Visningar
1 696
Senast: remember_
·
F
Träning Nu i påsk ska jag ta bort mitt sto, blir ingen rolig påsk som det brukar vara men nödvändigt att ta bort henne som har pålagringar i...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Targa
·
H
Träning hej! jag har en 4-årig korsning som är riden ett bra tag nu.. köpte han förra sommaren, då var han underbar att rida, "grundriden" kan...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: heybaberiba
·
Träning Hur länge skrittar du fram och av? Hur viktigt är det egentligen enligt dig? Jag undrar eftersom att det är rätt många ryttare i mitt...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: lakrits
·
F
Träning Hej jag ska kanske hyra ett 18 årigt varmblod i sommar. Och vill gärna ha lite roliga ridtips:) Alltså lite mer än att bara rida ut i...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: mirage_
·
S
Träning Vad tycker ni är ett passande ekipage? Själv är jag 174 cm lång och smal, borde väl rida de lite större hästarna men idag har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 052
Senast: syrran
·
J
Träning Hej! Är det någon Som har MÅNGA tips om inridning..Det är så att jag hjälper till att rida in en Shettis..Den har blivit longerad en...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: buschiq
·
J
Träning Hej alla kunniga, Det är så här att vi har köpt en ny ponny förra vecka. Enligt f.d. ägarna var ponnyn mycket lätt att hantera och...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: zillax89
·
H
Träning Hej. Jag tänkte börja och rida in en liten shettis på 5 år, ägaren har honom bara som sällskap till den större hästen (tinker) . Men de...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Flickan
·
T
Träning Hur trafiksäker är din häst, och hur säker tycker du att hästen bör vara innan du rider/kör på väg? Anledning att jag frågar är att vi...
2
Svar
29
· Visningar
2 286
T
Träning *användarnamns lån* Går det att lära en häst att klara av och vara ensam? Mitt sto blir helt galen så fort ngn av hästarna ställer...
2
Svar
24
· Visningar
9 481
Senast: LaBoliina
·
F
Träning Jag blir så olycklig.. Hur kan man med gott samvete sova om nätterna när man vet att man har sin häst i en liten fjantig järnhage på...
2
Svar
26
· Visningar
2 208
Senast: doleron
·
S
Träning Kan bara berätta för er alla att OM du inte själv kör eller använder transport av levande häst till slakteri, går din vän till...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: SassesCarloz
·
Träning Ibland läser man att man ska få hästen att förstå att man har ett område runt omkring sig som man inte vill att hästen ska inkräkta på...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Yoshi
·
Träning Jag har ridit min häst ca sex veckor nu, i skritt och trav. Som längst en timme och då kanske tio minuters trav. Innan denna ridning...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Alazan
·
M
Träning Lillasyster har agerat medryttare sedan i augusti nu, o det har gått hur bra som helst! Hon va lite tveksam att gå från liten ponny till...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Julle
·
L
Träning Vad gör era hästar i hagen?? Tänkte att vi kunde lägga in bilder på hästar i hagen=) Jag startade en sån här tråd för ett tag sen men...
2
Svar
25
· Visningar
2 420
Senast: mysko
·
J
Träning Hej! Jag är inte helt säker om jag skriver i rätt ämne nu. Flytta den om jag har laggt den fel. Min fråga: Vad kan jag göra för...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Glimfeather
·
M
Träning Hejsan! Min häst har börjat kasta sig in i boxen när man ska släppa in honom i den. Vad ska jag göra för att träna honom att inte göra...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: MartinaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama