Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur går man bäst tillväga när man lastar en ranglig ettåring för tredje gången? Hon har varit motsträvig de senaste två gångerna och då...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: axel
·
G
Träning Har en liten begåvad tvåårsvalack här hemma som jag mest tömkör, löshoppar och är ute på promenader med. Problemet är att han inte...
Svar
19
· Visningar
2 216
Senast: Sara-Ida
·
Träning Efter en del ridande utan ridbana under vintern har jag kommit fram till ett knep som jag använder mig mycket av när jag rider: rid...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: danilo
·
Träning Vill ha tips hur man får mer framåtbjudning spec på banan. Bra övningar för att få hästen uppmärksam och lösgjord
Svar
3
· Visningar
919
Senast: mackan
·
Träning Nu behöver jag hjälp av alla smarta bukefalister! Jag sköter en ridskoleponny, som har lärt sig hur man skrämmer ut elever ur...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Smallgot
·
M
Träning Vad är skillnaden på när hästen går "bakom lod" och "bakom handen"? :confused: :crazy: Kanske är samma sak, men jag har hört båda...
2
Svar
29
· Visningar
2 556
Senast: foxtrot
·
S
Träning GAAH jag blir tokig! (skumt men detta hamnade först i en gammal tråd:confused: ) Vill höra hur det var för dig innan du fick din första...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 456
·
P
Träning Ngn som har ett ridschema som de följer.. ? Typ idag hoppar vii.. o såå ? Eller ni rider bara som ni känner för d ? O hästen då då ...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 654
·
Träning Finns det någonstans i västra götaland, nära alingsås eller vårgårda? Tycker det aldrig är kurser och clinics här :cry: Finns det...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Theci
·
S
Träning Hej alla forumister! Jag är en tjej på 30 år som precis har tagit itu med min barndomsdröm och börjat rida! Innan jag fick barn red...
Svar
7
· Visningar
1 163
G
Träning Köpte min häst för ca.två år sedan.Var du illa tilltygad både fysiskt och psykiskt.Hade stora problem med sina fötter pga.alldeles för...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: gookie
·
E
Träning Jag har en liten inakordering, en ettåring som går tillsammans med min ettåring. De står i samma box. Inakorderingen har täcke på sig. I...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: Engla
·
Träning Tips på hur man får en stressad travare att lugna sig mottages. Hästen är en kbl travare som tycker att allt ska gå i 120 och gärna...
Svar
15
· Visningar
1 257
Senast: lillsnorre
·
Träning Jag red en ponny idag som gick hyfsat i skritt och trav. Dock var hon svår att få att arbeta ordentligt eftersom hon var väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: schelin_j
·
F
Träning Jag lider verkligen med dessa stackars hästar som rids med gramantygel,90% av dom som rider har ingen aning om vad dom sysslar med el...
2
Svar
32
· Visningar
2 739
Senast: Degree
·
T
Träning "Vågar" jag sitta upp på pållen då han i stort sett bara gått i hagen sen nyår. Har gått lite skrittpromenader bara den senaste tiden...
Svar
6
· Visningar
815
·
Träning har gjort två ordentliga vurpor de sista veckorna. Inte gjort mig illa och blev aldrig rädd då, men nu en vecka efter har det blivit...
2
Svar
29
· Visningar
2 121
·
D
Träning Det finns folk som säger att det är lättare att holla på med NH om man har en stor häst,att dom stora hästarna förstår lättare.Jag vet...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Roheryn
·
A
Träning Nu är min andra häst på G och jag har läst mycket om NH här, och blivt väldigt intresserad. :bump: Är det någon som kan berätta om lite...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Amanda_hm
·
A
Träning Vet inte vart denna tråd borde ligga - kan ju lika gärna vara senior som gnägg som här för det är inte bara en "häståkomma" utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 217
Senast: Wannabe_Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar