Ridschema ?

Sv: Ridschema ?

Jag har just satt igång min finnhäst. Ska försöka utbilda henne.
har satt upp ett mål att märker jag att hon inte går att utbilda fram till nyåret så säljer jag henne. Men hur det ser ut nu så ser det positivt ut...:)

Jag har satt upp ett schema:
Träning tre dagar (vardagarna). Antar att det blir mera bana då, när jag börjar jobba snart. Av longering å ridning.
Försöker för det första få igång henne muskler å konditionen.
Helgerna blir det uteritter med kompisar, bara njuter men har medvetet lite med, klättring å markarbete.
Detta tror jag att ska funka bra för oss.
Men vi lär väl se det....

Sv: Ridschema ?

rider lite som ja känner för;) . Ska ja tävla så klart jag kanske hoppar lite mer eller så men annars blir d mest i skogen o d tycker min polle bäst om;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Anläggning Hej! har en egengjord liten ritning på vår loge, eller måtten har jag skrivit upp. Tänkte fråga om jag kan få hjälp med hur vi ska...
Svar
14
· Visningar
3 273
Senast: azagh
·
Hundhälsa Idag fick vi äntligen reda på varför Lex inte varit helt ren i sin bakdel, hans korskota ligger inte riktigt där den ska. :(...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Milosari
·
Dressyr Fixar en lite gnäggbetonad tråd så här innan jul. Jag undrar om ni kan se hur gammal hästen är på bilderna. Och innan ni undrar: ja! det...
Svar
19
· Visningar
3 996
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025