Snöridning?

Sv: Snöridning?

Här är en liknande vara så ni kan se hur jag menar med grejen ni själva kan klippa ut:

30760828_1.jpg

vi har inga skor på någon av våra hästar så vi får alldrig snö styltor d e skönt o slippa

Zuzzi_85 skrev:
vi har inga skor på någon av våra hästar så vi får alldrig snö styltor d e skönt o slippa

Upplever du inte att de halkar mer i stället? :confused: Jag tycker det är hemskt att rida en oskodd häst på vintern. Is halkar de på, hårdpackad snö halkar de på. Enda gången det funkar bra är i djupare snö. Eller vad har du för erfarenheter?

Har min häst barfota och har itne upplevt några som helst problem med att rida under vintern. halkan är största problemet men då sätter jag på boaboots med brodd på så fungerar det utmärkt!

Jag har genomlevt första vintern på egen gård - och första vintern med eget ansvar för häst. Och i ett tidigt skede - redan i november - bestämde jag mej för att prova snösulor för allra första gången.
Jag har inte ångrat mej. Det har varit en upplevelse att slippa dessa hemska styltor, som tidigare under alla år varit min stora fasa.

Immer

När vi red i snö, var det snösulor och brodd som gällde. Nu är ju snön borta :bow:

Hm. Jag har inte snösulor på min häst skodd runt om och 2 broddar i varje hov.. rider jag ut tar jag med hovkrats.. Då kan man ju altid hoppa av när man kommer ut på vägen å dom inte vill lossna själv.. kanske inte funkar för alla efter som alla hästar e olika men jag föredrar nog snösulor,... blir det nästa vinter..:)

Till er som har sulor på er skodda häst :bow: :bow: :bow:

Barfota eller snösula+broddar e detsom gäller. Jag tycker faktiskt att det hör till med snösula på en skodd häst på vintern.

Alla verkar överrens om att en häst utan sula får styltor. Skulle ni vilja gå runt i snön (där underlaget kan variera) utan att få fäste med stora klumpar under fötterna?
Sen undrar jag hur ni tänker ang. all den tiden hästen vistas ute i hagen. Det ser så obekvämt ut för hästar som står o går med hovarna pekandes åt alla håll för att de har snöklampar i skorna. Hur tror ni det påverkar hästens kropp?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 961
Senast: animalasia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 236
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama