Förening protokoll

gul_zebra

Trådstartare
Allsmäktige buke! Hur är det med att skicka ut protokoll från styrelsemöte till revisorerna och kassören, får man göra det samtidigt som det skickas till justerare eller måste man vänta till det är justerat?

Allsmäktige buke! Hur är det med att skicka ut protokoll från styrelsemöte till revisorerna och kassören, får man göra det samtidigt som det skickas till justerare eller måste man vänta till det är justerat?
Besluten är ju inte giltiga förrän protokollen är justerade och signerade. Så att skicka till revisorerna innan dess innebär ju bara dubbelarbete.

Beroende på typ av förening varierar det.

I mindre lokala ideella föreningar skickar man med protokollen tillsammans med bokföringen till revisorerna.

revisorerna har möjlighet att neka ansvarsfrihet om protokollen inte är justerade. Precis som @Masqueradee skrev är de inte giltiga utan samtliga underskrifter, dvs inkl justering.

Jag har varit på ett stort nationellt årsmöte där reviosorerna inte skrivit under revisionsberättelsen. Blev lång diskussion om ansvarsfriheten eftersom revisorerna inte förordat.
Underskrifter är viktiga. :D

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 912
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
365
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama