Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning På torsdag ska mina två ponnyer på långresa. Hela resan är ca åtta timmar. Först är det en och en halv timmes färjresa, sedan bilresa i...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Masse
·
P
Träning Jag har precis börjat rida ett nordsvenskt sto på 9 år. Hon är snäll att rida, men det är hanteringen som är lite frustrerande. Hon...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Malin_84W
·
C
Träning tycker ni att det är rätt att hästarna står inne i stallet till halv tolv på dagen bara för att dom ska hålla värmen uppe inne i...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 638
Senast: Kratus
·
L
Träning Det har uppstått ett litet problem för mig och min häst. Hästen är ett 5-årigt sto som jag köpte i oktober -05. Då var hon världens...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: **Lina**
·
D
Träning brukar ni rida med korta eller långa tyglar??? rider själv ofta på väldigt lång tygel men börjar fundera om jag är för snäll när jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 722
Senast: GALOPP
·
L
Träning Har en granne som jag MÅSTE rida förbi för att komma ut i skogen, dom har 5 hundar som direkt man rider förbi skäller som f---n o biter...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 857
Senast: Linda L
·
Träning P.g.a. oseriös säljare är jag nu på jakt efter häst igen! Jag har funderat på en kompis- kompis häst som är till salu. Har ridit hästen...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: hästsko
·
C
Träning Igår red jag förbi ridskolan just som en grupp var på väg med sina hästar till lektionen då en stor brun häst ledd av en liten flicka...
2
Svar
34
· Visningar
2 582
Senast: Citrinkatten
·
S
Träning Jag har precis fått hem en ny häst från irland. Jag ställde honom ensam i en hage igår när han precis kommit. och när jag ställde mig...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Yoshi
·
M
Träning Ska iväg på tävling om två veckor men har ett stort problem. Min häst är inte svårlastad men när man kör får han panik. Det går några...
Svar
7
· Visningar
728
S
Träning Detta ämne har säkert diskuterats här tidigare, men det känns alltid bäst att fråga igen så att det är aktuella svar man får så att säga...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: minimi
·
S
Träning jag har nyss börjat rida å glömmer allt jämt vad som är ytter respektive inner. alltså det jag undrar är... säg att jag rider på...
Svar
4
· Visningar
1 139
P
Träning Hej hej , bara en fråga.. Kan berätta att hästen det handlar om är en korsning mellan varmblod och ngn ras till .. Ngn lite grovare ras...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: Lanejja
·
Träning Har en nyligen inriden 5 årig islandsvalack. Helt cool i all hantering och ridning men han är så sanslöst rädd för lastbilar,traktorer...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: zeus
·
M
Träning När rider ni inte? Alltså, vad har ni för gräns?
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 209
Senast: Zelma
·
J
Träning ...annars får jag aldrig fast hästen när jag ska rida. Jag fattar inte vad det är för fel. När jag kommer med grimman beter hon sig som...
Svar
14
· Visningar
1 116
Senast: Sammet
·
Träning Hej! Jag har ridit rätt länge, men jag har alltid haft lite rpoblem med att trampa ner hälarna. Spec i trav nuder nedsittning. :(...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Whirlie
·
T
Träning av spån? Jag har satt min 2åring på spån då han äter en massa halm och har fått en lite rolig kroppsform. Han är ute på dagarna...
2
Svar
22
· Visningar
1 721
Senast: Tiggertjejen
·
M
Träning Har ett mycket brunstigt sto nu som bjuder ut sig allt vad hon kan. Någon hagkompis försöker ställa upp och biter henne över kroppen och...
Svar
14
· Visningar
1 237
Senast: Theken
·
S
Träning Ni som ska visa era unghästar på 3-årstest. Hur mycket har ni/planerar ni att löshoppa dem innan? Jag har löshoppat mitt 3-årssto en...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama