Köldgräns

Sv: Köldgräns

Har väl inte direkt någon köldgräns jo kanske vid -20 (men det är det sällan) men är det snöstorm och drivis så rider jag INTE

Eliine skrev:
Jag rider nästan alltid så länge det inte är på tok för kallt. har hört att hästens lungor kan ta skada om man anstränger den för mycket om det är kallare än -25, är inte säker på om detta stämmer. Nån annan kanske vet hur det ligger till???
Har hört att man inte tävlar med travhästar om det är kallare än 25 minus så det stämmer nog det du skrev :)

Jag har också funderat på det. Det verkar ju som om många rider när det är väldigt kallt. Sin egen gräns känner man ju, vad man står ut med, men var går gränsen för hästen? Idag har jag -17, vet inte om jag skall rida i dag eller inte.....

Jag kan inte skylla på temperaturen här för vi har inte så kallt att man kan skylla på det. ;)

Har ingen köldgräns, man får helt enkelt klä sig extremt väl.

Det som sätter stopp för ridningen här är isigt underlag :mad:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
  • Omröstning Omröstning
Träning Vid träning enskilt, hur föredrar ni att ha framridningen?
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: Piaff
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 114
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?