är det rätt...

Sv: är det rätt...

Sorry, det var inte menat till dig utan till flera som skriver om att vattnet fryser. :smirk:

Madick skrev:
Hur har du löst vattenfrågan ute på vintern? Vi har tittat på isolerade kar och uppvärmda kar och allt möjligt, men med 7 hagar blir det rätt dyrt att ha i alla. Än så länge har inte ekonomin medgett det.
Går i skolan, eller har gjort i 2,5 år....1,5 år kvar......är så gott som alltid hemma, läser på distans:D så hästarna har väl tur på det sättet......springer hos dem varannan timme...tro jag....:smirk:
kan inte låta bli dem:love: kan man ha det bättre......älska att gå hemma och skrota bland djuren......;)

Madick skrev:
Hur har du löst vattenfrågan ute på vintern? Vi har tittat på isolerade kar och uppvärmda kar och allt möjligt, men med 7 hagar blir det rätt dyrt att ha i alla. Än så länge har inte ekonomin medgett det.

Du har inte möjlighet att liksom "koppla ihop" hagarna med gångar, så de når en bra punkt där du har termobaljan stationerad?
Vi har dragit om hagarna så, att man åtminstone förser två flockar samtidigt, och man kommer dit från en massa olika hagar.
Fast fy hundan, :eek: vilket slit det vár att ordna detta, det har tagit över ett år, men nu har vi äntligen lyckats.
*phu*
Snacka om skönt att slippa hacka is och oroa sig för att det dricks för lite...ovärderligt :bump:

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
817
Senast: Amha
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 251
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 167
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30