Dåligt sätt?

Sv: Dåligt sätt?

Jag förstår inte varför vissa gör så stor sak av det hela, varför inte bara gå och hämta hästen. Har också sett liknande när man besökt vissa ridskolor, man börjar tom. fundera ifall instruktörerna gör så bara för att imponera på de yngre eleverna. :crazy: Sen vill man ju inte heller gå och säga till för då får man troligen hela anläggningen på sig och blir väl mordhotad..:crazy: :devil:

Håller med:bow:

(Så ta med vidoekameran nästa gång och så filmar du alltig. :idea: ;) )

För att många ridskolor anser sig vara för fina för att följa andra regler än deras egna.

Nej sannerligen inget lämligt beteende!!! Illa!:mad:

hemskt, men tyvärr tror jag att det är ganska vanligt med folk som betrsáffar sina hästar på det viset...

oj... var inte meningen att det skulle låta som om jag klagade på trådskaparen... sorry :crazy:

Men om han är ridskolechef själv är det ofta jäkligt svårt att göra något :( då tror jag nog mer på det som Lia säger, att ta kontakt med lokaltidningen men problemet "alla känner alla" kan vara svårt att komma undan. Många hade nog valt den enkla vägen här, och tittat åt ett annat håll, i alla fall om det inte blir riktigt illa :cry: Hoppas han åker på bra med däng av en häst en dag :devil:

man hitttar inte ord för sånt beteende,varför håller såna på med djur överhuvudtaget. Det e övervåld hästen behöver lite mer "frihet" det e förmycke som spänns och dras åt i onödan.Man måste ha tålamod o ta den längre vägen även om det tar tid..Och vad gällande hästen som drog iväg kan man inte skylla hästen den skulle haft en annan ryttare som kunnat hålla den still.Sätt dit personen i fråga ,speciellt unga lär sig efter dennes dumma beteende för han e ju en lärare.

Träffade en i styrelsen i dag och försökte berätta vad jag sett men kom bara halvägs innan hon börgade skälla ut mig efter noter för att jag lade mig i ridskolans angelägenheter.

Dom visste hur man hanterar hästar på bästa sätt där och ingen okunnig nöjesryttare skulle lägga sig i, att jag har hållit på med hästar egna och andras i 20 år räknas visst inte.

ps: Styrelsemedlemen i fråga är mamma till en ridskoletjej och vet själv knappt vad som är bak och fram på en häst:smirk:

Fick detta berättat för mig i morse och eftersom hästen inte blev skadad tillåter jag mig ett riktigt gapskratt:rofl:

Samma häst som senast drog i väg till höet i går också men när ridläraren med spöt i högsta hugg gick för att hämta honom så stod han inte kvar utan drog i väg i full fart.

Det tog dom över en timma att få tag i kusen genom att dom till sist lyckades mota in honom i en hage med några andra hästar och sen släppa in allihop i stallet då lyckades dom få in han i en box och kunde ta av sadel och träns.

Heja hästen säger jag:rofl: :rofl:

Uff!
Hoppas vi inte gjort dig osams med hela föreningen nu.
Damen är tydligen ett exempel på nivån i dess styrelse.
Hur är det med ordföranden? Går att tala med i det här sammanhanget?

Om du vill jobba vidare med fallet, kan du vända dig direkt till Ridsportförbundet och redogöra för vad ni sett.

Får ridskolan/föreningen lokala bidrag till verksamheten, kan du tala med kommunen- kultur och fritid. Dom kan vara känsliga för om djur hanteras illa i en verksamhet dom lämnar bidrag till.

Annars är vi nog tillbaka hos lokaltidningen.

LIA

Nog känner man en viss skadeglädje. Ser en urförbannad och "kränkt" ridlärare framför mig, jagandes hästen medan förtroendet för hans kunskaper och lämplighet sjunker.

Tyvärr ser jag också en stackars häst som bara kommer att få smaka mer och mer av piskan.

Ridläraren är uppenbart olämplig. Ska man vara i position att lära barn att rida, ska man också veta (och kunna lära ut) hur man behandlar djur.

Jag hoppas du har kraft att gå vidare med det här.

LIA

Styrelsen gillade mig inte innan heller dom ogillar dom flesta som inte är med i klubben.

Är inte längre medlem där efter att det visade sig att ridhuset alltid var bokat när vi ville rida där hur långt i förväg vi än sa till, råkade man sen rida förbi så nog var det tomt vad dom än sagt vilket gorde det vi betalade för det hela ett reält slöseri med pengar.
Det är en riktig snobbklubb har du inte halvblod eller en fin ponny så är du inte välkommen helt enkelt.

Har skrivit en insändare till tidningen hoppas att dom tar in den.

Bra gjort!
Återkom och berätta vad som händer.

Synen du nämner på olika hästraser är något jag aldrig begripit. Alla raser finns för att motsvara ett behov hos människan och borde däför vara lika mycket värda. Att dom inte är lika duktiga på alla områden ligger i sakens natur och borde inte innebära att man ser ner på någon ras.
Jag gillar hästar! Punkt!

LIA

Håller med till 100%, släpp hästarna i en hage så nog beter sig alla lika dant oavsett ras och härstamning.

När det gäller användning om har du kul och hästen trivs då är allt som det ska oavsett om du kör trav med ett halvblod, svår dressyr med en travare eller hoppar en ardenner:)

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 855
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 232
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30