M
minimi
Sv: skällande hundar !!!
50 meter Det måste vara urjobbigt! Att ha dem så nära. Jag har full förståelse för att du är irriterad, det är har jag verkligen.
Linda L skrev:Dom bryr sig inte om att hundar skäller annars så det går nog inte att vänja dom. Dessa hundar är inte riktigt normala, bättre att avliva tycker jag än att bara ha hundar springandes utan att aktivera dom.
I dag har jag gått fram o tillbaks hela dan i princip med hästarna framför idiothundarna. Har ju som sagt ganska nära dit, typ 50 meter.
Eftersom det är enda vägen till skogen så måste jag ju förbi där. Åt andra hållet är det trafikerad väg o där rider jag inte !
Hur som helst så blev grannarna jätteirriterade av att jag gick med olika hästar hela tiden fram o tillbaka typ 6 timmar eller nåt (höll förresten på att frysa ihjäl)
En av hästarna lugnade sig faktist efter ett par timmar sådär:smirk:
Dom andra är fortfarande jätterädda och man ser skräcken i ögonen på dom.
Grannarna får stå ut med detta !!
Hundarna har alltså skällt o sprungit efter hästarna längs staketet OAVBRUTET i 6 timmar. Tillslut lessnade grannarna o tog in dom så då var det färdigtränat. Dom tyckte jag inte skulle gå förbi hela tiden för hundarna blev upprörda, men vadå?? Hästarna då??
Kan bli riktigt kul det här !!
50 meter Det måste vara urjobbigt! Att ha dem så nära. Jag har full förståelse för att du är irriterad, det är har jag verkligen.