TS, jag förstår verkligen att det blev en känslomässigt intensiv upplevelse för dig! Jag har själv skrivit liknande saker till hundkloka vänner i upplösningstillstånd. Ger er båda en break och ta hand om er lite extra tills era nervsystem lugnat sig, det kan ta upp till några dagar.
Utifrån det du lagt till tror jag att det tyvärr blev en lite olycklig övergång från att ha stått och skällt på tryggt avstånd bakom staketet och plötsligt konfronteras helt oskyddat med två skällande hundar utan möjlighet att gå undan. Jag gissar att din hund antingen blev ganska rädd, kom upp i varv eller en blandning av båda. Då gick stresshormonerna upp, och hon blev okontaktbar. Vi funkar på precis samma sätt vi människor (stress gör oss tunnelseende) och det säger inget om er relation.
Mitt tips om du vill ha: Om ni vill ge det fler försök skulle jag om jag var ni fräscha upp minnet kring alla smarta knep som finns för lugna hundintroduktioner, och vara noga med att ta det kravlöst och stegvis och hålla er under hundarnas stresströskel, med mycket plats att gå undan. Koppelpromenad med avstånd tillsammans med en av de andra hundarna är ett bra tips du redan fått. Sen kan man göra om det med lite mindre avstånd, och så vidare. Bättre att skynda långsamt i och med att det kan ha blivit lite infekterat.
Eller: Om det inte finns någon särskild anledning för att hundarna ska funka ihop, bara fortsätt som ni haft det hittills, med ett staket mellan, och fokusera på roligare saker