Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej! Har ett par frågor till er hästproffs! Går det att skruva/borra i framsidan av hoven? Det handlar om ca. 10mm djup! Hoppas ni...
2
Svar
36
· Visningar
2 386
Senast: Pia
·
Träning Min häst har genom ridningen utvecklat en rejäl muskelfilé (man kan kupa hela handen över den) på "halsen" där strecket är. Han är stark...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: The holy grale
·
E
Träning en annan häst jag rider går i en välldigt trevlig form och är inte tung i munnen på ngt sett men det känns lite som om han bara kröker...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: lowe
·
Träning Detta gäller en häst som inte är min, jag hanterar den två gånger om dagen och då går allt bra. Men, tjejen som äger hästen har stora...
2
Svar
22
· Visningar
2 154
Senast: Sara-Ida
·
H
Träning heej! jag rider en nordsvensk , i skritten på lång tygel är hon lugn , när ja kortar tygeln börjar hon trava .. hur ska jag förhindra...
Svar
5
· Visningar
823
J
Träning Funderar lite över vilka tider hästarna släpps ut respektive tas in. Vad är vanligast, hur gör ni i erat stall? Är lite nyfiken...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 287
Senast: maja_70
·
Träning Träningen ikväll är inställd och då hästen behövs ridas igenom blir det till att harva i paddocken här hemma istället ;) Men som...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Alazan
·
Träning Har nu kommit en ny ponny till ridskolan som ska ridas till lite innan han kommer in i verksamheten. -Det som är det största...
Svar
2
· Visningar
660
R
Träning Varför ska jag bli ledare över min häst? Vad är en ledare?????? Vad är NH för dig? Skulle vara intressant att höra eran tron...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 946
Senast: rocki
·
M
Träning Vad ska jag göra för att få hästen att sluta rusa i galoppen? Jag rider honom endast i skogen eftersom det inte finns ngn ridbana i...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emelie85
·
G
Träning När man fått sin häst att förstå vem som är ledaren och man fått dess fulla förtroende. Ser den alla människor som ledare då eller bara...
2
Svar
29
· Visningar
2 494
Senast: Fragile
·
O
Träning Jag har aldrig förstått mig på människor som har egna hästar som dom är rädda för.. :confused: jag förstår inte.... är man rädd eller...
2
Svar
29
· Visningar
2 115
Senast: Otti
·
I
Träning Kanske är fel forum, men men .. När jag har ridit min medryttarhäst och suttit av gnuggar/kliar han sitt huvud mot mig. Nån annan som...
2
Svar
30
· Visningar
2 510
Senast: Tummetott
·
H
Träning jag har mer än fundering än ett problem då jag inte tror att det är något "medicinsk". jag har en kille som blir 3 år i maj som vid...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: horsemaniac
·
Träning I helgen red jag träning, gick ganska bra, men jag fick lite kritik för att jag inte tar mig tid att känna och analysera vad som händer...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: Polly_Mulle
·
R
Träning Hur bär ni er åt för att få dom att vara kvar?? Jag får snart ett nervöst sammanbrott!!!:crazy: Jag har bytt tråd i hela hagen, jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 544
Senast: annkristina
·
N
Träning Har nyss blivit med en ny häst, ett 6 årigt sto som helt saknar uppfostran... Min gamla häst är ju mer som en hund och följer mig hur...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: marijaa
·
G
Träning Nu orkar jag inte mer .. min häst som nu ett tag ha varit sadelsur vilket jag tror ganska många hästar är. men min han sparkas å bits å...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: rocki
·
F
Träning Min häst tycker om att vara på tävlingar och blir väldigt uppspelt. Hon är lättlastad och står stilla under hela resan dit men när vi...
Svar
4
· Visningar
640
Senast: Febbe
·
P
Träning Nu ska jag börja rida min medryttarhäst lite mer "ordentligt" inför våren, 3 ggr/vecka! Han är grundutbildad o rätt ouppfostrad... Målet...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama