Utsläpp/Insläpp.

Sv: Utsläpp/Insläpp.

men så klart så får dom kraft innan dom går ut sen efter en timma eller så så får dom f.m hö ute,vid 14-15 så får dom e.m hö och sn när som kommer in så får dom ungefär 5kg hö att tugga på under natten dom får också kraft när dom kommer in(dom får dock typ 6 kghö sammalagt under dagen när dom e ute..)

kramis;)

Utsläpp mellan 6:00-6:30
Insläpp mellan 18:00-18:30

Kan bli ändringar beroende på väder mm!!:bump:

Våra hästar går ut runt halv 7 på morgonen äter sitt frukost hö i hagen. Mamma har offtast lång lunch, åker då hem och fodrar lunch hö i hagen, runt 17 tiden åker dom in, får då sitt kvällsmat hö och kraft, sedan natts dom vid 21 tiden med hö och några av hästarna äter sin anndra halva ranson kraft. Släkning. natti natti :D

Vi har alltid rundbalar i hagen. Så här ser det ut hoss oss.
Vardagar ut kl 07.15-ca.18
Helger och lov 09.00-ca. 18
Nu har vi högdräktiga ston så dom kommer in kl14 får då kraftfoder och lugn och ro som dom gärna vill ha.

Om det är bra väder så släpper min gubbe ut hästarna när han kommer från jobbet eller åker till jobbet. (han skiftar) Så då kan dom gå ut redan vid 04.30 om det är bra väder.

När min svärmor jobbar kommer de ut ca 5.00-5.30 annars mellan 7.00-8.00
När de sen kommer in beror helt på väder, när på dagen jag ska rida, om jag ska jobba m.m. Men oftast kommer de in mellan 14.00-14.30 Ta jag in en häst vid 12.30 o rider så släpper jag ej ut den mer på den dagen, då ta vi hellre in alla de andra.. Är det ex ösregn på morgonen vid 5.00 och de ej gå över till 8-tiden så få de stå inne hela dagen istället.. Så gör vi o det funkar för oss..

utsläpp ca 8.00
insläpp ca 20.00 (tidigare vid dåligt väder)

mina får sitt hö ute varje morgon vid07.30-08.00 sen kommer dom in mellan 19-20 på kvällen.

De får kraftfoder rund 06.00 sedan åker de ut runt 08.00-08.30 och sedan kommer de in beroende lite på årstid men runt 17.00

Jag tycker det är jätte viktigt att hästar får vara ute så mycket som möjligt. Vi släpper ut våra älsklinga 6-7 och tar in dem tidigast kl 20.

Jeja skrev:
Funderar lite över vilka tider hästarna släpps ut respektive tas in. Vad är vanligast, hur gör ni i erat stall?
Är lite nyfiken...

Får hösilage inne 6.30. Kommer ut 8. Insläpp mellan 16 och 17. Men i vår när det blir lite varmare och ljusare kommer dom in vid 21 kankse..

Penea skrev:
Går alla dessa hästar som går ut tidigt på morgonen utan mat ända till sena kvällen??:confused:

Nej!!
Absolut inte..
Mina hästar får hö 3-4 gg i hagen(även frukosten) samt när de kommer in vid 18:00-18:30
Och vid 21:00 släcker vi i stallet och ger de sista höet!!:D
Hoppas att alla hästar får nåt att äta i hagen så dom inte går tomma i magen!!:bump:

Det låter som i mitt stall ungefär!

morg.foder hö o krafft 0700
ut 0830
lunch (hage) 12.00
insläpp o kraftfoder 1500
hötuss 1800
krafft o kvällshö 20-2100

Vintertid:
Ut 08:30 - 09:00, in 15:30.

Sommartid går dom ut något tidigare och tas in något senare.

Just nu är fordring ca kl 7,00 utsläpp ca kl 8,00 och sedan kommer dom runt kl 16,00-16,30-

När jag börjar jobba nästa vecka då ska dom vara ute kl 05,30 för jag börjar jobba kl 06,00 och kommer väl in samma tid.

pysen13 skrev:
Nej!!
Absolut inte..
Mina hästar får hö 3-4 gg i hagen(även frukosten) samt när de kommer in vid 18:00-18:30
Och vid 21:00 släcker vi i stallet och ger de sista höet!!:D
Hoppas att alla hästar får nåt att äta i hagen så dom inte går tomma i magen!!:bump:[/Q

raderat

*lånar*

Alla ni som tar in era hästar sent på kvällen (ca 19 och framåt), är ni alltid i stallet och rider sent på kvällen då? Eller hur gör ni när ni rider - tar in hästen tidigt och släpper ut den igen efteråt? Men om den blivit svettig, hur gör ni då? Lite nyfiken bara.

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 514
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30