Utsläpp/Insläpp.

Sv: Utsläpp/Insläpp.

Vilken lyx ni har, min får vara ute max 7 h (kl 11-18) om dan när det är varmt o fint väder.
Längtar tills jag har råd att skaffa eget ställe...

Ut 5-6, hö ute i hagen.
In 20-22, beroende på väder/mig.

Hmm.. Mina hästar när dom inte står på lösdriften så varierar jag mig så ofta jag kan o så att hästen får vara ute så jätte mycke som möjligt för den trivs inte inne alls.. O en häst ska vara ute, den e inte gjord för o stå inne i en liten box som skulle vara som om vi stod i en liten garderob.. Så variation e viktigt för o få en häst som kan vänja sig vid allt..

Hästarna släpps ut kl. 8.00, och äter kraftfoder och hö i hagen (det är bara tre hästar, och de får samma mat.) Släpps in ca kl 18.00 nu på vintern när det blir mörkt tidigt.

Mina åker ut runt 8.00 och in mellan 18-20 ibland senare beroende på väder o vind :D

Min går ut kanske runt 8-9, och tas in ungefär 15-16 eftersom att jag alltid rider då och slutar skolan. Men har en helt underbar hage så han får endå tid att leka och vara en häst:P

När jag har ligghall kommer mina att vara ute dygnet runt...men för dagen är dom ute maximala 12 timmar;)

Hästarna fodras av pappa vid sjutiden på morgonen. Sen har vi en kille som bor på gården, han släpper ut de runt nio.
In kommer de klockan 17.00. Kunde få vara ute längre, men det är mest praktiskt, de får komma in och äta middag.

må - fre: ut 7,30, hö i hagen
lö - sö: ut 8,00, hö i hagen

må - sö: in mellan 17,00 och 19,00, hö och krafft i boxen

jag skäms för attt skriva detta men hästarna kommer ut halv 10 och sen kommer dom in vid 15-16 för ägaren vill inte att hästarna ska vara ute längre för hon säger att dom springer. jag vill att min ska komma ut tidigare och komma in lite senare. men men jag ska ju byta stall någon gång nästa år:banana: :banana: :banana:

Hej.

Vi har vår pålle inackorderad och han kommer ut på vardagarna kl 7 och släpps in 18-19 tiden. På helgerna kommer de ut lite senare, kanske 8-8.30 senast. Detta är på vintern.

På sommaren går de ute dygnet runt.

Vi släpper ut och tar in efter sunt förnuft.;)

Normalt sker utsläpp mellan klockan 7 och klockan 8, då har de ätit kraftfoder inne och så får de höet ute i hagen.
In kommer de mellan 17 och 18, de är inte speciellt glada för att gå ute i mörkret.
Mina två hästar bor i utebox med tre hela väggar, tak, samt en 135 cm hög boxfront.

Immer

Står i kollektivstall o jag och en tjej till delar på utsläppen så får de andra betala oss en liten summa för att täcka lite bensinpengar så släpper vi ut deras hästar med. Enklare så eftersom en del inte ens lyckas få kryssgjordarna i KRYSS...

De åker ut mellan 9-10, får frukost runt 8. Tiden lite varierat på vädret. Är det superkallt är de inte ute så länge pga att inte allt vatten ska frysa i stallet.
In kommer de när de inte vill vara ute längre, runt halv fem-fem när det börjar bli mörkt. Tidigare om vädret är skit.

Vi är 6 st som delar på utsläppen, de kommer ut nångång mellan 6-7.30. In kommer pålle vid olika tider, lite beroende på hur jag jobbar, när jag rider osv. Men kring 17-18 är väl vanligast.

*lånar*

Min häst kom ut när ja hade in å utsläpp veckan allt mellan typ 4.30 - 8.00 och in mellan 20.00 - 00.00. När dom andra hade veckan så blev det ut ca 7.00 - 9.00 och in ca 19.00 - 21.00. Men nu har ja sånt lyx att ja har lösdrift å det älskar han :banana:

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 519
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama