Utsläpp/Insläpp.

Sv: Utsläpp/Insläpp.

Frukost mellan 7-7.30
Utgång mellan 8.30-9.00
Kommer in ca 16.00 beror på om vi rider eller inte.:D

Vi släpper ut mellan 8-9 på morgonen. Nu när det är mörkt så tar de flesta in sina hästar vi 15-16. Men sen har vi några som fortfarande går ute även på nätterna...hrrrrrr:eek:

va tidigt dom flesta tar in sina hästar ...
vi tar in dom mellan 21-23 och ut senast 8.00.
om dom ens går in alls ..är det fint väder så går dom ute så klart .
varför har ni hästarna inne så väldigt många timmar ??
det kan aldrig vara bra för dom.

//orcide

Mina bus kommer ut vid 6 och in vid 21 om det är dåligt väder så komer dom in vid 16 (alltså ingen hage efter ridning).

Kram

Såhär är rutinerna i stallet där jag står:

Morgonfodring 6-7
Utsläpp 7-8
Lunchfodring 12:00-13:00
Insläpp plus fodring 17:00-18:00
Min+ en häst till äter sitt foder, sedan släpps de ut igen
Min går in igen ca 21:00
Kvällsfodring ca 22:00-23:00

Sedan rider jag någon gång på dagen också, blir lite olika... Jag är väldigt nöjd med våra rutiner i alla fall! :)

Dom kommer ut runt 5-6 då får dom frukost i hagen och vi brukar släppa in dom runt 19-20-21 lite beroende på hur folk jobbat i stallet. Unhästarna går på lösdrift.

Mina två + en till kommer ut mellan 05.00-07.00 ngn gång, då har de fått krafftfoder inne medans hö´et läggs ut i hagen. Sen får de vara ute tills (oftast jag)man tar in dem mellan ca 19.30-22.00 beroende på dagsläge, om man ska bort jobba eller liknande. Mina verkar bara må bra över att få vara ute så länge som de är. :)
Mina är utan täcke hela dagarna (om det inte regnar+blåser+0gradigt, då får varmblodet sitt täcke på). russet som ska travtränas får täcke på sig så han inte får så mkt päls! :)

//Zsara

*knapplån*

Hos oss kommer hästarna ut 8, och har då fått ca en timme på sig att käka morgonfodret.
När de kommer in är lite olika om de ska motioneras eller ej. De som ska ridas tas in ca 16.30, och när de är klara för dagen är klockan såpass mkt (18.00) att de andra tas in o ges kvällsmat, så då får de också gå in i boxen.-

I vårt stall släpps dom ut runt halv åtta - åtta och släpps in 12 timmar senare ungefär.

Vi släpper ut mellan kl 6-7 på morgonen och tar in dom mellan kl 20-21

Våra pållar brukar komma ut vid 7-8.30. De tas in när det börjar bli mörkt. Vid fyra på vintern och vid åtta på sommaren/våren.

kraft foder ca 7 sen får dom sitt morgon hö ute .. går ut så fort dom e klara me kraften..sen kommer dom in mellan 17-18.30 och får e.m-hö..funkar jättebra!

Får kraftfoder och sedan ut vid 05:45-07:00 och insläpp 17:00-19:30 oftast efter kl 18. beroende på när de kommer in får de em-hö antingen inne lr ute.

mat ca 6.30, utsläpp ca 8.00, insläpp mellan 12.00 o 17.00 beroende på när hur jag jobbar. Kommer han in vid 12 så åker han ut igen i hagen efter våran ridtur.

Senast ändrad av en moderator:

Går alla dessa hästar som går ut tidigt på morgonen utan mat ända till sena kvällen??:confused:

*knapprån*

Våra går ut vid 6-7 på morgonen, och in vid 21.

det bästa är så klart om hästarna kan få vara ute så länge de bara går på dagarna..på vinter där bedorah minmedryttar häst tår så e dom ute från kl 5-6 till kl 19 ungefär .jag tycker pesonligen att det är för lite ..tycker att dom ska vara ute till 21-22 ungefär de vore verkligen toppen.å på sommaren så e dom ute hela dygnet om:smirk: de e de bästa;)
kram emelie;)

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 519
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama