Utsläpp/Insläpp.

Sv: Utsläpp/Insläpp.

*kl*

Min häst går ut mellan 8-9 och kommer in nånstans mellan 16-19, beroende på väder och vind. Äter lunch och mellanmål i hagen.

Jag förstår ditt dilemma men jag hade aldrig låtit min häst stå i en så liten hage och så kort tid. Om hästar själva fick välja så lovar jag att de skulle vilja vara ute i friska luften och inte instängd i en liten låda.

Jag tar det inte som ett påhopp, men vill kommentera ändå.
De är bättre hagar än inga hagar alls. Och när 67 hästar vill få plats att komma ut varje dag så finns det inte så många andra alternativ...
I ett stall på landet med 10 hästar så är ju förutsättningarna helt annorlunda och i jämförelse med de hagar som de troligtvis erbjuder är våra hagar kanske inte de mest spännande. Men som sagt, hellre små "tråkiga" hagar med daglig utevistelse eller stora skogshagar och utevistelse en gång i veckan.

bedorah skrev:
det bästa är så klart om hästarna kan få vara ute så länge de bara går på dagarna..på vinter där bedorah minmedryttar häst tår så e dom ute från kl 5-6 till kl 19 ungefär .jag tycker pesonligen att det är för lite ..tycker att dom ska vara ute till 21-22 ungefär de vore verkligen toppen.å på sommaren så e dom ute hela dygnet om:smirk: de e de bästa;)
kram emelie;)

tycker inte jag är för lite;)
mvh: ägaren.:angel:

bedorah skrev:
det bästa är så klart om hästarna kan få vara ute så länge de bara går på dagarna..på vinter där bedorah minmedryttar häst tår så e dom ute från kl 5-6 till kl 19 ungefär .jag tycker pesonligen att det är för lite ..tycker att dom ska vara ute till 21-22 ungefär de vore verkligen toppen.å på sommaren så e dom ute hela dygnet om:smirk: de e de bästa;)
kram emelie;)

mina hästar KAN inte vara ute till 22 på kvällen, det skulle bli för glest mellan fodringar, svinkallt:eek: att stå ute på vintern till kl22, och på sommaren går alltid mina hästar ute, och har alltid gjort det.
från kl 5 till 19 är lååång tid,;) och helt perfekt anser jag, annars skulle jag aldrig haft det så.:p
mvh:ägaren

i det stallet jag har mina två medryttarhästar dom kommer ut på mån-fre 7:00 och in 20:00 senast 21:00.

Lördag,söndag kommer dom ut 8 in 20:00 senast 21:00

Det beror helt och hallet pa vadret har. Jag brukar fordra kraftfoder vid 6.00. Ar det inte for kallt (ibland har vi -35 har) sa far de hoet ute. Sedan tar jag in de innan det blir morkt.

Killen som sköter allt i stallet släpper ut vid sju o då äter dom halva morgon höt ute. Sen får dom lunch hö vid 12 så dom kan va ute extra länge in kommer dom vid fem halv sex! När hästarna väl kommer in så e dom nästan glada för att få nästa mål mat ;)

*kl*
Våra hästar (eller just nu våran) står alltid inne på natten. Sommartid pga knott.

Vinter
7.45 Frukost
8.45 Ut
12.30 In lunch
13.30 Ut
17.00 In middag
18.00 Ut
20.30 In morötter
21.15 Släckning
Blir just dessa tider pga mammas nattjobb.

Sommar
7.45 Frukost (enbart kraftfoder, vill bara ut på morgoenn på sommaren så de äter inte hö)
8.00 Ut
21-22 In, tål inte knotten ngt mer.

Skulle aldrig vilja ha häst under omständigheter jag inte är nöjd med, ex att de inte få mat under hela dagen eller står i små hagar. Då väljer jag LÄTT att inte ha häst. Men det är ju så som jag fungerar.

Går ut vid 8- 9 varierar lite beroende på om man e ledig eller jobbar .insläpp från allt mellan 20-22 tar in dom så sent som möjligt så dom får så dom får va ute så mycke som möjligt.På sommarn våren går dom ute hela tiden .

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 514
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30