Sv: Få hästen att röra sig ur fläcken?!
Dessutom anser jag att det inte är mitt ansvar att ansvara för att hon ska klara av sin häst. Det finns folk som har mer kompetens än mig och jag överlåter problemen på dom.
Men självklart har jag erbjudit henne min hjälp!! Men det finns ingen möjlighet att jag skulle kunna vara till hands varje gång hon ska ta in sin häst. Dock vill hon klara sig själv. Det är ofta jag gått ut och frågat om jag ska hjälpa henne, men hon säger att hon kan ju inte vara beroende av mig.caos skrev:Har du aldrig tänkt på att hjälpa henne själv, att faktiskt finna till hands när hon ska ta in/ut sin häst.
Du verkar ju ha mer erfarenhet än henne, hur tror du det känns för henne egentligen om du tänker efter, att känna sig så värdelös och känna att ens häst inte tycker om en??
Vad beträffande att hon lät din häst smita ut ur hagen, jag är förvånd att inte fler har en sluss vid in/utsläpp till hagen när barn hanterar hästar. Det är ett rent säkerhetstänkande både för hästar och barn.
Dessutom anser jag att det inte är mitt ansvar att ansvara för att hon ska klara av sin häst. Det finns folk som har mer kompetens än mig och jag överlåter problemen på dom.