Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej. Har en relativt nykastrerad hingst på 5 år.Hur lång tid kan det ta innan hingstkänslorna går ur. Känns lite läskigt att rida nu...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: minimi
·
I
Träning Hej! Behöver lite tips för hur jag ska bete mig mot de sura hästarna på ridskolan. Kan ta den "värsta" som exempel. Jag vet att andra...
2
Svar
37
· Visningar
3 133
Senast: Smallgot
·
Träning Har en medryttarhäst som jag ridit i 5-6 månader nu. Tidigare har hon varit rätt så besvärlig, och ägaren förvarnade mig att hon...
Svar
19
· Visningar
1 452
Senast: poco_bueno_breyer
·
R
Träning Har en B-ponny på 13 år (welsh/dartmoor-sto). Hon har alltid lagt tungan över bettet när hon har bett i munnen. Det spelar ingen roll om...
Svar
19
· Visningar
3 264
Senast: Rosie82
·
Träning En liten pålla (född 2002) som jag har haft hand om en del, där mina planer är att köra in henne. Har tömkört jättemycket, och hon har...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Gnist
·
Träning Varför är det säkrare att rida hästen på inghägnat område? Ni som väljer att rida första dagen/dagrana/veckorna på bana efter vila...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 953
Senast: Alexandra_W
·
F
Träning Jag har en unghäst (6år) som antingen uppför sig som en ängel och jobbar på som bara den eller som raka motsatsen. När han inte...
Svar
12
· Visningar
1 169
Senast: rocki
·
L
Träning Nu har jag bestämt mig för att lära mig allt, nästan iallafall, om NH. Jag vill verkligen lära mig att förstå hästen. Så nu är jag ute...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: lolouice
·
P
Träning Av monty Roberts:love: Någon som har läst den?
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: istapp
·
M
Träning hej, jag rider en 13-årig omskolad travvalack som beter sig väldigt konstigt.. han är alltid väldigt väldigt rädd för allting, men så är...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Arwyn
·
N
Träning Jag har en travare som jag ridit nu i c:a 1 år. Hon är snäll och duktig och lättlärd och trevlig på alla sätt o vis. MEN, hon drar hela...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: lakrits
·
Träning Jag håller på att utbilda min yngre häst. Allt hart gått ganska bra. Men hur ska jag starka han i galoppen?! Jag har till gång till...
Svar
16
· Visningar
1 246
·
Träning Väldigt många beskrivar att dom använder gramanen på hästar som är spända, går för högt och behöver hjälp att slappna av. Det är nog...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Nikkis
·
Träning Nån som har tips på hur man får en häst att sluta vara så "bånglig" med huvudet? Det är mest när han är ivrig, men även om man ska göra...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: Hyacinth
·
L
Träning Skriver med anonym nick om något råkar veta vem jag är irl. I stallet där jag står men mina hästar står det 5 hästar till alla har...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Sammet
·
Träning I väntan på att få hjälp och utbildning av "proffs" så undrar jag hur jag jobbar med min häst från marken för att lära/stimulera honom...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: malinsky
·
Träning Jag hjälper till och sköter en sjuårig varmblodsvalack. Han är riden i snart två år, men nu på senaste tiden har vi börjat träna lite...
Svar
5
· Visningar
1 048
·
Träning Vi har haft våran snart 5-åriga hingst i 7 månader. När han kom var han i princip ohanterad och attakerade folk som kom för nära eller...
2
Svar
25
· Visningar
3 794
Senast: magdatjo
·
V
Träning jag vet inte om jag är inne och skapar en tråd på fel ställe men dom flyttar väll mig om det nu är så:) jo jag har en häst som är...
Svar
14
· Visningar
1 001
Senast: Alazan
·
Träning Jaha, nu har jag också blivit en sån där "hästklinik människa"..... Nu har det upptäckts att min lilla dam på 7 månader har fått...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur