Sv: Ang ridning på ridbana.
Härligt att höra fler läskigheter!
Men tack och lov så vänjer de sig, som du säger
Min krake fixar det mesta, barnvagnar och skidåkare är inga problem, moppar är ok om de inte tutar eller kör på honom, inte heller traktorn. Det här var dock första gången han träffade en "riktig" blinkande tjutande snösprutande plogbil
.
Ko-skräcken ska vi jobba med i sommar. Gick jättebra med sömniga kossor idisslandes i hagen, så jag trodde att det inte skulle bli några problem. Men där fick jag tji, när vi red förbi hagen med ungtjurarna. Sisådär tusentals (
) ungtjurar som nyfiket kom galopperandes mot oss i full fart (stängsel emellan - tack Gud) . DÅ fick han fnatt, där gick gränsen.
Vi har även gått till ån och matat ankorna ihop, för att vänja honom vid att de kommer flockvis och kvackar. En och en gick bra, men inte tjugo.
OCH så har vi "fikat" i pulkabacken (hade med hö
) för att visa att en barnfylld pulka i hundranittio inte är farligare än en pulka man drar efter sig.
Phu... *torkar svetten ur pannan*
Jobbigt att ha unghäst
Men det är enormt kul att se framstegen, nu är han inte rädd för ankorna längre t ex. Fast pulkor med skrikande barn i, susandes nerför en backe, är liiite läskigt fortfarande - det kan ju vem som helst begripa
.
(Sorry att det blev lite trådkapning...)