Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag som i vanliga fall har nu under ett år ridit storhäst på lektion på ridskola och inte ridit ponny på över ett år. Blev ganska...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Diabetikern
·
F
Träning jag ska köpa en häst. jag rider mycket ute i skogen och dressyr rider, är inte så mycket för hoppning med det kan ju vara kul ibland och...
Svar
18
· Visningar
3 997
Senast: Summerfeehily
·
Träning Min kompis köpte en 5 åring (som idag är 9) och jag kan iofs idag tycka att hon skulle haft mer kunskap innan hon köpte en så pass ung...
Svar
8
· Visningar
945
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Hej! Har funderat på en lite underlig grej på sistone. Det är nämligen så att mitt islandssto har alltid varit mycket för att lukta på...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: mazarein
·
Träning Jag är stormförtjust i NH, jag kan mer om hästens beteende och kommunikation mellan häst och människa mer än vad jag kan rida. Kommer...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: poco_bueno_breyer
·
C
Träning Hej! Jag tränar på att backa min häst med kroppsspråket men ingenting fungerar. Viftningar med hand eller arm bryr hon sig inte om...
Svar
18
· Visningar
1 478
·
Träning Rider en häst som när hon inte får som hon vill reser sig rakt upp.. :crazy: hästen är 5 år. Hon gör det med ägaren också alltså. Så...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
11 410
·
S
Träning Okej, hypotetisk fråga. Om man tänker sig en häst som går ute varje dag minst 5-6 timmar i stora kuperade hagar med hästkompisar skulle...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 089
Senast: Kolsyrad
·
P
Träning jag har träffat en av världens vackraste hästar, en travare på sex år. Ägaren är en bekant till min mamma som har ca 7 varmblod varav 4...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: AnnaKarinA
·
Träning Min häst har blivit helt knasig när man leder honom och ska släppa ut honom. I morse sprang han runt mig och tröck på grinden och...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Shaggy
·
C
Träning Hur lastar man en häst om man följer alla regler?
Svar
14
· Visningar
1 077
Senast: Citrinkatten
·
I
Träning Nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig! Jag rider en häst men vet inte om jag är "ledaren", hur vet man det!? Jag vill också lära mig hur...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Generalen
·
Träning Vad använder ni för "redskap" inom NH? Ex: Repgrimma och leadrope. Rundcorall/picadero. Är även nyfiken på vad ni...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: Redhorsefarm
·
Träning Min ena häst vill inte koncentrera sig på arbetet utan går och tittar på allt annat och kan då inte gå rakt utan går över hela vägen...
Svar
11
· Visningar
932
Senast: Mirre
·
L
Träning Hej! Jag undrar om det är någon som har tips på roligheter man kan ha med en häst, som pga en halkskada måste gå in vid tre och...
2
Svar
27
· Visningar
3 952
Senast: lolouice
·
G
Träning Har en unghäst som tycker det är "jätte roligt" att hoppa över bommen i transporten. Senast hittade vi henne liggandes som ett U längst...
Svar
16
· Visningar
1 501
Senast: glimmie
·
R
Träning Man hör ofta att man inte ska se en häst i ögonen för att man utmanar den, att de tar det som att de blir anfallna/utmanade av ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 524
Senast: rocki
·
G
Träning Jag ska börja hjälpa en tjej att hantera henne unghäst som är 1½ år, nybliven valack. Han har en förmåga att sprätta lite med frambenen...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Gilraen
·
T
Träning Har ett fyraårigt sto som måste bli av med sina vargtänder. Grejen e bara att hon får inte stå. Tänkte att en bra ide kunde vara att...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: kicki13
·
J
Träning Hej, hej! Skulle behöva lite tips och råd på vad jag ska hitta på med min lilla gobit! Har ett envist litet sto med temprament till...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: El Karisma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10