Ha roligt med häst på "boxvila"?

Sv: Ha roligt med häst på "boxvila"?

marijaa skrev:
Morätterna blev stenfrusna i stallet i natt så han hade faktiskt lämnat en...

Nej men gav han upp *S* min lilla kunde möjligtsvis ge upp så länge det tog att stopa ner näsan i höet och ta en tugga innan hon försökte igen. Men sen så ärhon en godisråtta med :p

hahaha det där med morötter mm i snöre var riktigt roligt! ska prova idag på min häst, man borde väll kunna sätta upp grönsakerna om man precis som du gör ett hål i dom men trär igenom ett snöre och avslutar med en hård knut precis under tex moroten?? då blir det ju en knut kvar på repet bara..

Jag gjorde något liknande först men fick "skäll" av veterinären som sa att risken finns att balsnöret hamnar mellan tänderna och fastnar pga knuten (annars glider det ju bara rakt genom). Risken är väl inte överhängande men jag hittade ett annat sätt jag tyckte fungerade så jag gjorde så istället :)

hm.. men då kan ju nästan allt fastna!
Jag gjorde ett hål och knut. Men idag hade jag inga morötter med hål så då gjorde jag typ.. svårt att förklara.. en ögla och så någonting runt moroten! =D det funkade bra utan knut alls.
=D

Va kul att ni har så många tips. Synd att min häst sluppit ut från sin boxvila. :d Han hade väldigt tråkigt på slutet. han stod inne sex veckor pga att han blev opererad för sand kolik. Så i början var han mest trött och hade väldigt ont eftersom de tillstötte komplikationer.
:bump:

håller med! det är kul med alla tips och så.. för det behövs verkligen.. hästen gillade det verkligen.

:rofl:

:bow: , till den som tipsade det där om att hänga upp morötter i taket!! Min uttråkade unghäst fick något att fundera på!:idea:

El Karisma skrev:
:bow: , till den som tipsade det där om att hänga upp morötter i taket!! Min uttråkade unghäst fick något att fundera på!:idea:

Det tipset är skitbra!! =D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Joro253
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 750
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄