Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Jag trodde att en häst som blev t-märkt av veterinär anses ha en skada som gör den oanvändbar till tävling eller dess tänkta...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hur skulle ni göra om ni som jag: Har en jättetrevlig häst ursprungligen, men som nu knappt går att rida. Eller men kan ju rida honom...
2
Svar
27
· Visningar
2 014
Senast: Tinglan_star
·
Träning Alla ni som har shetlandsponnyer: Hur i helskotta håller ni era INNANFÖR stacketen??? Nu har dom rymt IGEN så nu går dom i vinterhagen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 433
Senast: Theken
·
Träning Min häst har börjat bli väldigt jobbig. Lite snabb historik: Har haft honom sen 1 års ålder och han är nu 5 år. Flyttade till ett annat...
2
Svar
26
· Visningar
2 014
Senast: Ireland
·
E
Träning Man hör ofta, exempelvis när man tittar på en ryttare som rider för tränare, att tränaren påstår att nu skjuter hästen ut bogen, låt...
Svar
14
· Visningar
4 530
Senast: pascalle
·
C
Träning Måste höra, finns det många ridleder där ute i Sverige? Här där jag bor håller dels en Pilgrimsled för ridning och vandring på att...
Svar
12
· Visningar
1 626
Senast: lektra
·
Träning :eek: En stor envis ouppfostrad ångvält som bara klampar på:crazy: Han bits, går bara rakt på en, ignorerar en totalt och ja bara gör...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Xazo
·
U
Träning Monty Roberts? Nån som har läst och använder sig av hans metoder i "från mina händer till dina"? Funderar på att köpa boken :bump:
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: Kratus
·
F
Träning jag äger en fjording som har varit värdens lungnaste och snällaste häst. har haft henne 8 månader. har nu inte gått så mycket pga att...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Mirre
·
Träning Jag har en tvåårig arabhingst som står uppstallad i ett stall med sju andra hästar. Vi har schema på insläpp och min lilla hingst har...
Svar
19
· Visningar
1 057
Senast: linafina
·
P
Träning Hur ska man träna hästen att stå still när man ska sitta upp?
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Senast: oopsie
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
2 044
S
Träning Har börjat rida min pappas femåring några dagar i veckan och försöker få bukt med en olat han har, nämligen att han nästan alltid bockar...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: axel
·
L
Träning Jag har problem att tränsa min häst. Jag köpta honom i okt av grällstaridcenter och då var de inga problem med trännset men han har...
Svar
8
· Visningar
943
Träning Hoppas ni förstår min fina beskrivning nu :D Har hittat en kanon stubbåker att rida på här i närheten. Jättebra. Däremot verkar...
Svar
18
· Visningar
1 207
Senast: Widerberg
·
Träning Sålde min nordsvenskkorsning i somras för att jag och han inte kom helt överrens. Har ganska nyligen köpt ny pålle, ett travarsto på 13...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Limaha
·
M
Träning Hej står här frågetecken på min häst beteendet som har ändrats, Vi stått förut i ett kollektivstall där han gick med 1 valack.. små...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Mumin69
·
U
Träning Jag funderar på och köpa en begagnad hästtransport och skulle behöva lite tips och råd, har kollat på några som är från 80-talet, vad...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: norrland65
·
Träning Har enormt svårt att fatta galopp och undrar om ni här har något tips? Brukar annars göra halvhalt, släppa efter på inner tygel...
Svar
14
· Visningar
3 481
Senast: sweet_dreams
·
M
Träning Hej!! Har ridit i en massa år, men är helt lost med arbete på marken. Har därför några frågor SKILLNADEN PÅ LONGERA / TÖMKÖRA /...
Svar
15
· Visningar
2 607
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur