Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
_moa_ skrev:Alla ni som har shetlandsponnyer: Hur i helskotta håller ni era INNANFÖR stacketen??? Nu har dom rymt IGEN så nu går dom i vinterhagen. Tanken var att dom skulle fått gå i sommarhagarna till november minst, men inte då! Alla tips är välkomna!!! Både bra och dåliga, för nu är jag villig att prova allt!!
gamila skrev:Hahaha!!!
Hur kul som helst att läsa om dessa "monster". Mina har kommit på att om man käkar upp stolparna nere vid marken så välter staketet förr eller senare! 700 kg's bävrar alltså:smirk:
taccotad skrev:mina shettisar rymde hela tiden förr. vi hade tre elband och i vissa hagar ännu fler. fick tillslut hjälp av en "staketgubbe" som kollade igenom allt inkl aggregat, isolatorer osv. Det visade sig att vi hade jordat för lite. När vi väl fått ner några fler samt bytat vissa band där ledarna gett upp så blev det ordentlig kräm i staketet. hästarna har inte rymt sen dess. köpte även digital voltmätare, ett himla bra köp!
Har granslanor som staket,och 1 eltråd på distansisolatorer innanför det.Funkar utmärkt.VeronicaT skrev:Vi har tre trådar, men bara de 2 översta är el i, men hon har aldrig gåt ut ur hagen på egen hande, det enda är väl om hon smiter ut när man öppnar för någon annan häst, fast det har aldrig hänt mig, bara de andra i stallet :P Jag snabbar på när jag ska stänga.
gamila skrev:Mina har kommit på att om man käkar upp stolparna nere vid marken så välter staketet förr eller senare! 700 kg's bävrar alltså:smirk: