Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hittade denna sida med artiklar om NH som jag vill dela med mig. De jag läst verkar vara mkt bra. Börja med artikel 1. Den finns...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Sammet
·
C
Träning Hej! Har nu börjat ha min 2-åring uppbunden på stallgången längre stunder. Ofta krånglar hon på olika sätt: står och drar i...
Svar
19
· Visningar
1 084
Senast: cafu
·
E
Träning hjälp någon.. asså vet hur man gör och så men hade tänkt sitta upp på min 2 åriga arabsto första gångne snart asså bara sitta .. vi har...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: Enar
·
L
Träning gaaah. när jag rider lätt är mina underskänklar otroligt ostabila, dom bara fladdrar fram och tillbaka :cry: alla säger att det...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: Whirlie
·
Träning kom jag hem till idag efter jobbet. Tjejen som hyr in sin häst hos oss var ute och red tillsammans med en kompis som lånat vår ena häst...
2
Svar
26
· Visningar
2 071
Senast: Lill76
·
Träning hej har ett snart 7 årigt varmblods sto som kan skritta och trava lugnt och sansat hon kan trava i så lugn takt att jag skulle kunna...
Svar
7
· Visningar
1 849
Senast: Falkenrally
·
F
Träning Jag har en tvååring som jag har tänk rida in själv så småningom. Har inga tidigare erfarenheter av detta och undrar därför hur ni brukar...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Fridis83
·
Träning Någon som vet någon bra film eller bok?främst om hur man tränar i hagen,att fånga sin häst osv:)
2
Svar
26
· Visningar
5 046
Senast: Rotterö
·
J
Träning Hej! Jag tänkte höra med er därute hur mycke tid ni lägger i stallet varje dag, det verkar vara ganska olika. Själv har jag en häst att...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Lazio
·
B
Träning Här i veckan fick jag en 175 cm hög valack att rida på lektionen, satte på benskydd och sadlade (efter borstning och kratsning givetvis)...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 151
Senast: Zandrizzz
·
N
Träning Vet inte om detta är rätt forum men annars får moderatorn flytta den. JAg undrar vad lagar och regler säger om att ställa två ponnier i...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: Linda L
·
R
Träning Familjen har en ponny som ofta sliter sig/försöker slita sig när han ska ledas från hagen till stallet (är i hagen minst 10 timmar/dag)...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: angie82
·
N
Träning Har tittat på ett helt underbart sto 10 år som var perfekt på många vis men på veterinärsbesiktningen skrev veterinären -något inåt tåad...
Svar
10
· Visningar
1 408
Senast: ann80
·
M
Träning Hur ska jag börja att sätta igång min häst efter 3-4 månaders vila. Han har vilat pga diarré. Vetrinären har tagit prover men inget...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: MOA
·
G
Träning Jag har ett vamblod som endast används till ridning. Han har alltid vart världens snällaste, speciellt att hantera och pyssla med. Men...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: glory_c
·
R
Träning En fråga som jag gärna ställer om och om igen..... I dag har jag insett det underbara, att kunna ta åt sig av naturens lugn och...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Rikkan
·
Träning Kele är född april 03, riden kanske 6 - 7 ggr. Två gånger då hon var två år ganska precis, då jag en gång skrittade över stallplan (15...
Svar
19
· Visningar
1 525
Senast: Alexandra_W
·
G
Träning Tar gärna emot tips och råd kring det här: Min 6 åriga Islandsvalack är en snäll, tämligen väluppfostrad häst med god respekt för...
2
Svar
21
· Visningar
1 687
Senast: Geisli
·
Träning ha en unghäst på två år som ha redigt brottom ut i hagen ... i går när jag tog ut han så skulle han springa rakt igenom stängslet .. och...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: lillamyggan
·
Träning Ja, det är frågan om min 4-åring... Hon är riden en del i skog och mark och jag har så smått börjat med böjda spår, mest för att hon...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 981
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar