Bra film eller bok om horsemanship??

Sv: Bra film eller bok om horsemanship??

På denna sida finns kanske det vill veta.....Det finns hur mycket olika filosofier som helst, läs och begrunda om du tycker att det passar dig. På denna sida finns även en webshop om du skulle tycka att det var något..... Lycka till!!

www.montyroberts.se

Det kommer alltid att finnas de som ifrågasätter hans filosofi det är han medveten om själv, jag håller med dig fullständigt om att man inte ska förkasta ideér om man själv inte provat dem. Det ungefär som att säga att köttbullarna inte är goda utan att ha smakat på maten, utan bara gå på att andra har sagt det......nej... jag säger bara provsmaka först och betygsätt sen!!

lady sun skrev:
Det kommer alltid att finnas de som ifrågasätter hans filosofi det är han medveten om själv, jag håller med dig fullständigt om att man inte ska förkasta ideér om man själv inte provat dem. Det ungefär som att säga att köttbullarna inte är goda utan att ha smakat på maten, utan bara gå på att andra har sagt det......nej... jag säger bara provsmaka först och betygsätt sen!!

Så sant:bow: var och en får ta till sig det den vill .Ingen tränare passar alla,men man bör ju inte kasta skit och tvärsäkert påstå det ena än det andra när man inte ens orkar bry sig om att sätta sig in i metoden och framförallt våga lyssna och se med lite ödmjukhet..;)

Ingen metod passar alla,men man behöver sätta sig in i en metod ordentligt innan man prövar och helst ha kunnig person i metoden närvarande..tror man tex att join up går ut på att jaga jaga skiten ur en häst i rundkorall då har man lixom inte varken lyssnat eller sett vad som pågår..:crazy:
Och det tycker jag är synd..

Sen kan man inte basera sina ev åsikter på lösryckta inslag på tv,jag har sett flera inslag med olika tränare,och man häpnar över vad tv-folket väljer att visa..man blir mörkrädd ibland.

Tex att rida hästar utan sadel och träns,javisst imponeringsfaktor och bevis på lydig häst,men inte så smart som föredöme för unga..lika irriterad blir jag när ryttaridoler rider utan hjälm..suck

Förlåt att jag lägger mig i.. :o Men hur mycket måste man provsmaka på köttbullarna? Måste man äta dem i en vecka eller räcker det med att man smakar några tuggor av maten man har framför sig?

Jag skulle vilja veta vad jag ska göra för att det ska klassas som att jag provsmakat kötttbullarna i den här diskussionen. Hur långt måste jag gå in för Monty för att du ska acceptera min åsikt oavsätt vad jag tycker?

Jag frågar för att jag faktiskt inte förstod ditt påstående.

Tycker verkligen att du ska gå och se Monty nu när han kommer till Sverige om ett tag! För att du ska få bilda dig en egen uppfattning och inte bara gå på redigerade tvprogram. För det du skriver så känns det, för mig, som att du beskriver någon helt annan människa! Jag var på hans clinic förra åren och jag måste säga :bow: :bow: :bow: ! Hans sätt att vinna hästens förtroende på är helt enormt och jag skulle vilja påstå att du hinner inte kuva en häst på den korta stunden. Inte på det sättet iallafall. Dessutom har jag aldrig heller sett en kuvat/knäckt/nedtryckt häst följa en människa med huvudet lågt och med lugna steg utan någon form av grimskaft. Jag förstår att det du skriver är din åsikt men jag är ändå lite konfunderad på hur du kan tycka hans metoder är så hemska. Råder dig verkligen till att gå och se honom live!

håller med... monty är kanon... såg honom på flyinge i somras... starka rekommenadtioner :banana:

vidion om horsemanship
med lisbeth johnsson o ulf owenede
Den tycker jag är bra.
Jag har även gått på kurs med lisbeth

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 207
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 705
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
88
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama