Boka flyg - lifehacks efterlyses

Alltså jag måste vara jättekonstig för inte detta heller har jag upplevt. 😅 Jag rekar alltid massor innan jag bokar mina resor och att det skiljer så mycket att det är värt extrakostnaderna och tiden det tar att ta sig till Arlanda eller Kastrup har aldrig ens kommit i närheten.

Kollade nu inför kommande resa i höst. Billigaste skiljde ingenting mellan Landvetter, Arlanda och Kastrup och bästa (baserat på restid/byten/pris) skiljde det 500kr från Arlanda och 1000 från Kastrup, på ett pris runt 11000. Knappast värt tågbiljetten och tiden det tar och osäkerheten med att tåget går i tid mm.

Måste resa till jätteudda resmål. 😆🛫
Men det går ju inte att åka någonstans.. jag har flugit Frankfurt-Berlin men mellanlandning i München eller typ till Milano med mellanlandning i Stockholm eller Köpenhamn. Ett u-land beträffande resor.

Alltså jag måste vara jättekonstig för inte detta heller har jag upplevt. 😅 Jag rekar alltid massor innan jag bokar mina resor och att det skiljer så mycket att det är värt extrakostnaderna och tiden det tar att ta sig till Arlanda eller Kastrup har aldrig ens kommit i närheten.

Kollade nu inför kommande resa i höst. Billigaste skiljde ingenting mellan Landvetter, Arlanda och Kastrup och bästa (baserat på restid/byten/pris) skiljde det 500kr från Arlanda och 1000 från Kastrup, på ett pris runt 11000. Knappast värt tågbiljetten och tiden det tar och osäkerheten med att tåget går i tid mm.

Måste resa till jätteudda resmål. 😆🛫
Eller till de resmål man kan ta sig till från Gbg. Innan vi fick barn och innan jag började presenter på konferenser åkte vi dit Landvetter bjöd..

Men det går ju inte att åka någonstans.. jag har flugit Frankfurt-Berlin men mellanlandning i München eller typ till Milano med mellanlandning i Stockholm eller Köpenhamn. Ett u-land beträffande resor.
Precis, utbudet från Landvetter har blivit mkt sämre. Dock har jag inte sett att de är dyrare på det som finns jämfört med andra.

Jag tror inte vi pallar åka till Köpenhamn eller Arlanda, ingen av oss gillar att resa. Alltså vi gillar ju när man är framme men själva transportdelen får gärna var så kort och enkel som möjligt :p men är det jättemycket billigare får vi väl bara ta det helt enkelt. Ska titta igenom alla era tips 🤗

Ett tips: Boka från en annan emailadress än den du sökt på. Nu vet de att du tänker resa, och ofta höjs priset när du sen kollar igen. Så du ska få lite panik och boka på en gång. Vi har märkt det åtskilliga gånger och bokar aldrig från samma email.
Hur menar du? Jag anger aldrig mailadress när jag söker resor? Det gör man ju först när man väl bokar och då har man redan bestämt sig så att säga. Däremot kan man surfa i private läge och/eller rensa cookies för att undvika det, men jag har nog aldrig upplevt det utan priserna går upp och ner oberoende hur jag har gjort tycker jag.

Jag reser uppenbarligen till konstiga ställen. 😅 Visst kan det bli en extra mellanlandning ibland men verkligen inte så det stör. En mellanlandning till Las Vegas, en till Boston, en till Maldiverna, en till San Diego, direkt till Geneve, Lyon, Dublin, Berlin mfl. Men då är jag oftast flexibel när jag flyger och kan anpassa till de dagar när det går två avgångar i veckan tex.

Eller till de resmål man kan ta sig till från Gbg. Innan vi fick barn och innan jag började presenter på konferenser åkte vi dit Landvetter bjöd..
Jag reser dit jag vill/behöver resa. Anpassar verkligen inte efter vad som ev går direkt från Göteborg. En mellanlandning är ju bra mycket enklare än att ta tåg och mecka sig för att hamna i köpenhamn eller Arlanda för att därifrån ev kunna flyga direkt. Tycker jag iaf.

Hur menar du? Jag anger aldrig mailadress när jag söker resor? Det gör man ju först när man väl bokar och då har man redan bestämt sig så att säga. Däremot kan man surfa i private läge och/eller rensa cookies för att undvika det, men jag har nog aldrig upplevt det utan priserna går upp och ner oberoende hur jag har gjort tycker jag.
Ingen aning - annat än att de kan se varifrån man letar. Men det kan ha varit en slump, omän det tycktes hända lite väl ofta.

Jag reser dit jag vill/behöver resa. Anpassar verkligen inte efter vad som ev går direkt från Göteborg. En mellanlandning är ju bra mycket enklare än att ta tåg och mecka sig för att hamna i köpenhamn eller Arlanda för att därifrån ev kunna flyga direkt. Tycker jag iaf.
Det var lite på skämt, men kan man välja så är det ju rätt skönt att slippa flyga kors och tvärs om man bara har några dagar på sig :)

Jag reser uppenbarligen till konstiga ställen. 😅 Visst kan det bli en extra mellanlandning ibland men verkligen inte så det stör. En mellanlandning till Las Vegas, en till Boston, en till Maldiverna, en till San Diego, direkt till Geneve, Lyon, Dublin, Berlin mfl. Men då är jag oftast flexibel när jag flyger och kan anpassa till de dagar när det går två avgångar i veckan tex.
Sist jag flög till Berlin mellanlandade jag i Frankfurt på vägen dit och München på vägen hem 😂. Kollade på tåg men det var snordyrt.

Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och ett barn blev det 19000 kr, är inte det dyrt? Är det så dyrt boka bara flyg eller är det jag som är dålig på att söka?

Finns det några bra lifehacks när det gäller boka flyg eller är det bara att acceptera priset? Jag vet att man inte ska flyga blabla men sist vi flög utomlands vad 2017 så vi är inga stora flygkonsumenter, och det dröjer säkert lika länge till nästa gång, särskilt om det är såhär dyrt 😂

Jag skulle kolla med Norwegian från Arlanda eller Kastrup.

Vi tänkte också boka resa med airbnb, men hittade inga eller bara jättedyra flygbiljetter. Blev inget med det.

Men what? Finns ju flera flygbolag som flyger direkt till Berlin 😄
Inte de dagarna jag behövde åka (konferens) fick springa som en galning över hela flygplatsen i München för att hinna med bytet (sista flyget till Gbg) sist jag reste gick det faktiskt inte ens att hitta en resa från min destination i Sydeuropa som kunde ta oss hem till Gbg ens med byte förutom Ryan air med kort bytestid i london, slutade med att vi åkte till kph istället. Men det är faktiskt inte helt osmidigt att ta tåget därifrån :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka