V
Valencia
Sv: Lämna iväg eller kämpa på...?
Hur jag gör? Ptja, har ju aldrig sett denna häst och ridit den men generellt skulle jag säga att jag skulle ta det lugnt, en arg häst = desto större anledning för mig att inte skapa hotfulla situationer. Vet inte, kanske skulle jag ge upp den om den är så omöjlig. Inse mina begränsningar som någon här sa...en arg häst är en farlig häst. Gör hamburgare av den vet ja..haha. Nä, nu var jag dum...:smirk:
Jag är inte övermäktig...klarar ingen annan hästen så är det väl inget att försöka bygga på. Tyvärr verkar en del aldrig ge upp, hur galna hästarna än verkar.
minimi skrev:Nu har både ägaren och jag stor stovana (och hingstvana) så det var nog inte problemet utan en häst med lite vassare personlighet än andra.
Du svarade inte på min fråga, hur hade du gjort??
Sa jag att jag bankar vett i hästar. Då får du nog läsa inlägget en gång till.
Men åter till frågan, i den konkreta situationen när hästen beter sig som jag beskrev, eller reser sig tex. OBS ej rädd häst. Förbannad häst. Jag vill veta hur du stryker medhårs och ändå blir av med beteendet. BEskriv! Predikan om icke-våld behöver jag inte.
Hur jag gör? Ptja, har ju aldrig sett denna häst och ridit den men generellt skulle jag säga att jag skulle ta det lugnt, en arg häst = desto större anledning för mig att inte skapa hotfulla situationer. Vet inte, kanske skulle jag ge upp den om den är så omöjlig. Inse mina begränsningar som någon här sa...en arg häst är en farlig häst. Gör hamburgare av den vet ja..haha. Nä, nu var jag dum...:smirk:
Jag är inte övermäktig...klarar ingen annan hästen så är det väl inget att försöka bygga på. Tyvärr verkar en del aldrig ge upp, hur galna hästarna än verkar.
Senast ändrad av en moderator: