Dåligt morgonhumör!?

Sv: Dåligt morgonhumör!?

peppar peppar, :smirk:
Måste bara berätta om en gång, min kompis hade en häst i ett stall. Hennes häst blev bara grinigare och grinigare för varje dag som gick i det stallet, sen visade det sig att stallägarn inte hade behandlat henne bra när när han släppte in och ut. Hästen sliter sig annars hade han som argument... :crazy:. vet inte själv hur hästen är men så långt så att hästen blir en människohatare ska det ju inte gå.

Inte för att jag tror att det e så i ditt stall, men kom bara å tänka på det när du sa att det kanske var de andra som förstörde honom :D.

Sv: Dåligt morgonhumör!?

Ja, nu så har jag varit den som tagit ut mest under två veckors tid. Min älskling är en ängel om mornarna! :angel: :love: Han bara sträcker på sig och gäspar och vill pussas över boxväggen när jag kommer. Står still och är lugn när jag tar på grimman. Tränar honom nu på att stå kvar i boxen även när boxdörren är öppen. Hetsar inte ens på väg till hagen längre. Ser gullig, glad och rar ut på ögonen, istället för vild, otålig å smått förbaskad... :bow:

Ja, inte finns det några hästhatare i stallet som tur är, men någon "magi" saknar de helt klart... De andras hästar (numer bara en, då en är såld) är ena ohyfsade, brötiga och STARKA typer som jag mer än gärna skulle vilja få ner på jorden så det blev lite trevligare att hantera dem...

Fan vad skrytsamt det här verkar, men jag ville ge ett slut på följetongen för denna gång... ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka