C
Corban
Sv: Misshandel
tack så mycket . . givetvis ska jag kämpa på , men man känner sig lite meningslös jusst nu. . Han litar verkligen inte på någonting . . . . . men hoppas han kmr tillbaka till sitt gamla jag
Russin8 skrev:Känner med dig! Har själv suttit i din sits med min D-ponny jag hadde. Han var lika dan. Men han var sex år när jag hittade honom. Det tog mig ett år innan jag kunde gå in till honom utan att han kastade sig bakåt... Jag hamnade också i en situation där han klev tillbaka, kände precis som du gör nu. Men jag tror att jag kan trösta dig med att även om du känner det som du står på ruta ett igen, så gör du inte det. Han kommer snabbt att få tillbaka förtroende för dig igen, jag lovar! Och vad du än gör så ge inte upp på honom... Du har ju en vän för livet...
Jag gjorde som så när jag skulle lämna ifrån mig min ponny, att tjejen som skulle ha honom fick börja med att rida honom hemma hos mig en dag i veckan sen ökade vi sakta på det.
Så när hon red och skötte honom fullt ut hemma i mitt stall så fick hon flytta honom. Det funkade för oss.
Jag förstår att du inte vill sälja ponnyn. Själv hade jag min ute på foder i över fyra år sen gjorde jag det största misstaget, jag sålde honom till vad jag trodde va ett bra ställe. Tjejen som hade honom var helt fantastiskt, men inte hennes far. Dom ville inte lyssna på mina råd om hur han skulle skos... Så efter ett år så slaktades han.
Men han lever inom mig och jag kommer aldrig att få en sån häst igen. Den dan jag dör kommer han stå och vänta på mig, det är jag helt övertygad om.
Så kämpa på, du kommer att lyckas igen det är jag helt säker på.
MVH
Russin8 som förstår dig till fullo
tack så mycket . . givetvis ska jag kämpa på , men man känner sig lite meningslös jusst nu. . Han litar verkligen inte på någonting . . . . . men hoppas han kmr tillbaka till sitt gamla jag