Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Smallgot skrev:Tack för era svar!
Tyvärr tror jag inte det fungerar att ge honom godis, för han är ganska tiggig, och om man matar honom med godis blir han väldigt snabbt jättesur om man inte fortsätter mata honom. Jag lägger in en länk från ett tidigare inlägg jag skrev, där jag i stort sett beskrev hela hans situation. Problemet i den tråden är väl dock hyfsat löst nu, som tur är! Nu är bitningen det största problemet.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=636637
Jag har även slutat med att trycka ner huvudet på honom när han bits, bör tilläggas.
Någon mer som har en kommentar ang. detta?
MVH/Smallgot
Hm, kanske räcker med att du vänder hästen så den står utåt med huvudet...värt att prova kanske? Lycka till, hur som helstSmallgot skrev:Tyvärr har jag inte möjlighet att göra iordning honom utanför spiltan, då vi inte har någon uppbindningsmöjlighet någon annanstans. Det har hänt olyckor som gör att vi inte längre får binda upp dom i gången, och vi har inte heller några lediga stallplatser. På sommaren och våren brukar man kunna göra irodning dom utanför stallet, och någon håller i, men tyvärr fungerar ju inte detta på vintern, då det är för kallt!
MVH/Smallgot
Beröm rätt beteende! Gör ingen större affär vid fel beteende. Har hästen, som din, börjat med mer utagerande beteende som bitning och sparkar så tycker jag du ska ta hjälp av en tränare typ-NH Inget jag kan ge bra tips på hur du bemöter här eftersom jag vill se hästen i aktion först...Smallgot skrev:Jo, han kommer ju inte åt att bitas när man vänder honom om, men samtidigt står han då och hugger i luften och rusar fram mot de som gå förbi utanför om man är på de "känsliga" ställena och borstar. Jag upplever ändå att han är gladare när man inte har vänt honom, bara det att han då kommer åt att bitas ibland. Han bits dock inte så ofta, utan nu har han hållt sig lugn i flera veckor!
Men kan man tillrättavisa honom på något sätt utan våld?
MVH/Smallgot
Piraja skrev:Ha ha...jag hann inte läsa ditt inlägg ...
Smallgot skrev:Jo, han kommer ju inte åt att bitas när man vänder honom om, men samtidigt står han då och hugger i luften och rusar fram mot de som gå förbi utanför om man är på de "känsliga" ställena och borstar. Jag upplever ändå att han är gladare när man inte har vänt honom, bara det att han då kommer åt att bitas ibland. Han bits dock inte så ofta, utan nu har han hållt sig lugn i flera veckor!
Men kan man tillrättavisa honom på något sätt utan våld?
MVH/Smallgot
Smallgot skrev:Det där var jäkligt smart faktiskt! Det måste jag prova! Tack!
Smallgot skrev:Jag provade ditt tips idag, jag hade honom fastknäppt när jag var på halsen och bogarna där han tycler det är som värst. Därefter fick han stå lös resten av kroppen. Det fungerade jättebra och han stod och lekte lite med grimskaftet när han satt fast! Tusen tack för ett jättebra tips!