fastsättning på gången???

Sv: fastsättning på gången???

På ena stället kedjor + balsnöre och brandkårshakar, på andra stället bomullsgrimskaft med pistolhakar.

jag har alltid mina påar lösa me grimskaft på marken-bindning.....

Atlas skrev:
Vad har ni att sätta fast hästarna med? Kedjor/plastkedjor,grimskaft,rep? Balsnören längst ut? Vi skulle helst fästa våra i taket, är det någon som har erfarenhet av det??

I stallet där jag hyr in mig sitter grimskaften/repen (breda platta..svårt att förklaran :crazy: ) i taket, 2,5 -2,8 m i takhöjd :confused: , sen är det vanliga hakar på dem. Personligen tycker jag att dom e för korta, min pålla "hänger" i dom, fast det e nog mest för att hon inte står och håller upp huvudet ;) , så jag brukar ha henne lös , med grimskaftet på golvet, över hennes hals eller helt naken :)

Har hört att man inte ska sätta fast grimskaften så högt upp på väggen eller i taken (ska vara ca 120 cm) då hästen kan komma under om den bråkar o då bryta nacken?! någon som hört samma?:confused:

Atlas skrev:
Vad har ni att sätta fast hästarna med? Kedjor/plastkedjor,grimskaft,rep? Balsnören längst ut? Vi skulle helst fästa våra i taket, är det någon som har erfarenhet av det??

Grimskaft, och panikhakar - om det skulle hända någonting :d

Atlas skrev:

Jag har alltid mina hästar lösa. Tycker att de ska kunna stå still när man lämnar dom om man har sagt åt dom det. Men om jag binder upp dom så använder jag "säkerhetsknut" med vanligt grimskaft.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 895
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 121
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II