Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
milly skrev:Att det finns värme i stallet - värms upp med element eller så.
Så temperaturen alltid är ungefär som i rumstemperatur inomhus.
SÅ var det iaf på klinikens stall - usch! Kvavt och dålig luft tycker jag det blir. Dock skulle jag önska LITE värme i stallet när det är svinkallt ute... upp till 10 plusgrader sådär. :smirk:
milly skrev:För mig är det fortfarande KALLstall även om det värms upp några grader i o med att hästarna står inne o värmer upp det.
Med varmstall menar jag stall som värms upp till minst 10-15grader och behåller den temperaturen dygnet runt trots att hästarna är ute på dagen.
milly skrev:Det har jag bara stött på på djurkliniker... Aldrig varit med om att någon annars har värme i stallet. Ändå nämns det ofta att "vi har kallstall" som om det vore vanligt med varmstall också.
zeus skrev:Jag vet bara ett varmstall. där har de en konstant temperatur på 15 grader (element). Detta för att de rakade hästarna ska kunna stå utan täcke på natten.
Personligen gillar jag det inte, pga dåig luft. I så fall måste man ha ett riktigt bra ventilationssystem. I vårt stall (kallstall) har vi alltid dörrarna öppna under dagarna (vid +grader) för att det ska va fräsch luft i stallet! När det börjar bli lite varmare ute har vi även dörrarna lite smått öppna på natten!
Fröken_Skåne skrev:Har hästarna i kallstall, har alltid haft också..kan inte riktigt förstå meningen med varmstall - bara dålig luft