Vad jag kan läsa i tråden så gillar han hundar, har inget emot dom som familjemedlemmar, gosa med eller tom ta en kort promenad med ibland.
Så då känns argumenten eller tom brist på argument-att bara säga nej utan en rimlig förklaring rätt tjurig.
Ffa när han inte behöver ta något ansvar.
Att bara säga ”det är jobbigt” utan att förklara vad som är jobbigt och diskutera om det finns lösningar på det ”jobbiga” låter inte som att han är intresserad av att möta sin sambo i frågan.
Och ursäkten med att vara lättväckt är väldigt ihålig.
Från mitt perspektiv är "för att jag är lättväckt" ett tungt vägande argument. Min sömnkvalité är väldigt viktig för att jag ska orka med dagen, inte bli deprimerad, inte bli utbränd.
Och ekonomi... Två barn och en hund är redan en jättebörda. Jag blir lite ledsen över hur TS uttrycket sig om sin sambos behov, hen verkar inte ta sambons behov på allvar. Det är inte så bra.
Om TS och TS partner kan diskutera saken lugnt så kanske dom kan komma fram till att en till hund är möjligt, att dom har råd, men dom får inte sova i sovrummet i sådana fall.
Att rodda projekt barnfamilj är ju ett jättejobb. Man måste vara överens, göra det tillsammans. Inte försöka pusha den andra till att gå över sina gränser och kompromissa bort hälsa.
Om att ha fler hundar är en dealbreaker för TS, och att inte ha fler hundar är en dealbreaker för sambon, ja då får dom väl börja planera för att gå isär.