Sv: Vad ska jag göra??...min häst rymmer!!
Matilda_o_Bonita skrev:Så du tycker alltså att det är bättre att hästen springer ut på en väg och blir överkörd av en lastbil?:smirk:
Något som är mycket effektivt på dom ulliga fåren på Island är att man helt enkelt tar fåret och kör deras näsor i ellinorna så att dom får en ordentlig smäll, eftersom deras pälsar är så tjocka att dom inte känner strömmen på övriga kroppen och sätter man linan i mulen på dom istället, så lär dom sig att inta springa igenom ellinorna, och jag kan lova att det är effektivt!
Om du tycker att det är tortyr att lära hästen att respektera ellinan genom en kättinggrimma, blöta ned hästen etc, så skulle det vara minst lika mycket tortyr att rida med bett, sporrar och att SPIKA fast skor i hästarnas hovar. Tänk om man skulle sätta en stålstång i munnen på en människa, sätta sporrarna i magen och smälla till personen om den vägrar framför ett hinder, klart att det skulle klassas som en form av tortyr om personen inte gett sitt godännande till detta:smirk:
Hästar är inga glasstatyer överklädda med bladguld!!!!! Dom tål mycket mer än folk tror.