Stor stadig och bastant herre är han, kanske utställningstyp då, det vill jag inte berätta för honom, då blir han nog förnärmad! De jag träffat är så ..näpna liksom.Det låter som om du har en klassisk utställnings-typ. De är också jättefina!
Vår fick också cykla en gång per vecka för att få rusa av sig ordentligt och jag brukade träna löpning med henne och på vintern åkte jag skidor med henne. Det var så kul!
Visst ja, Ts: du undrade över värme. De tål värme jättebra för pälsen isolerar fint även för värme. Vår hund brukade ligga och stela sig i solen, ibland på rygg tills hon blev glödhet, då gick hon till skuggan. Bada i havet var det bästa hon visste, hon vräkte sig i så fort hon såg vatten.
Hon älskade våra somrar vid Bohusläns klippor.
Jag släpper honom i rastgård där jag leker med honom också men favoriten är ju att busa med andra hundar där. Blir fort trött men återhämtar sig nog lika fort!
Har funderat på att skaffa en spark/bygga enkel släde och låta honom dra men när man ser illa är det kanske ingen god idé så jag tvekar, men skulle vara kul.
Klättra tycker han om, och hoppa osv. Men inte riktiga agilityhinder och bara liksom i skogen! Kravla i buskar är en annan favorit, så man har en hel buske i pälsen efteråt också. Men jag låter honom göra en massa sådant, han är hund och ska ha roligt också, inte bara vara söt och go!